Zwak dames 1 is kansloos tegen Angeren

Afgelopen zaterdagavond speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in Gendt tegen Angeren, dat in deze competitie op de ranglijst iets boven Holten stond.

De start van de formatie van coach Richard Groote Schaarsberg was nog hoopvol, want na 6 minuten was de stand nog in evenwicht 3-3. Dit kwam mede, doordat een mooie draaibeweging van opbouwster Mare Visser gevolgd werd door een vlammend schot, dat de prima keepster van Angeren te machtig was. Na ruim een kwartier stond Holten al met 10-5 achter, doordat de verdediging van Holten nauwelijks grip had op het snelle combinatiespel van Angeren. Vlak voor de pauze scoorde Rikke Drenth nog fraai vanuit de hoek, maar verder konden de aanvalsters van Holten geen potten breken. Bij rust keken de Holtense dames al tegen een grote achterstand van 15-7 aan.

Na de pauze veranderde het spelbeeld niet. Holten was zowel verdedigend als aanvallend niet in haar goede doen, terwijl Angeren haar voorsprong halverwege de 2e helft vergrootte naar 24-11. Kortom Holten speelde 1 van de slechtste wedstrijden van dit seizoen en het was dan ook niet verwonderlijk, dat de Holtense dames naar huis teruggingen met ruime 29-17 nederlaag.

Komende zaterdag 25 november om 19:00 uur spelen de Holtense dames in sportcentrum Triominos in Duiven tegen HCL.

Scores Holten: Karlijn 5, Ilse Klaasses 3, Mare Visser 3, Lisan Aanstoot 1, Gitta Bekkernens 1, Rikke Drenth 1, Anne Rechterschot 1, Luca Veldmaat 1.