Scheidsrechters

Elke wedstrijd van onze club moet gefloten worden door een scheidsrechter. Voor het regelen van die scheidsrechters zijn wij zelf verantwoordelijk.

Binnen HV Holten is Jan Victor Dorlas het aanspreekpunt over scheidsrechterszaken (skp@hvholten.nl). Hij is verantwoordelijk voor de inzet van scheidsrechters voor alle wedstrijden op de woensdagen (midweekcompetitie) en in de weekenden.

Wie moet er fluiten?
- Alle wedstrijden vanaf de 2e klasse en hoger worden gefloten door scheidsrechters die worden ingedeeld door de landelijke bond. Gediplomeerde scheidsrechters die op dit niveau willen fluiten, moeten zichzelf opgeven bij het landelijk verbond.
- Alle wedstrijden in de lagere klassen (dus vanaf de 3e klasse) en de jeugd moeten door scheidsrechters van de verenigingen worden gefloten. Binnen de regio Raalte proberen we nog door eigen inzet 'neutrale scheidsrechters' op de zondagwedstrijden te krijgen.

Alle A-jeugdspeelsters, coaches, begeleidsters en trainers moeten een spelregeltoets volgen.

Omdat we ook voor de begeleiding van jeugdwedstrijden altijd scheidsrechters nodig hebben, roepen wij leden en ouders op om te helpen. Lijkt het je leuk of wil je op deze manier je steentje bijdragen aan de jeugdbegeleiding meld je dan bij het bestuur. Wie talent blijkt te hebben en verder wil, kan naar een officiële scheidsrechterscursus. Kosten verbonden aan het volgen van een scheidsrechterscursus zijn voor rekening van de vereniging.