Handbalmasterz

'Echte handballers beheersen de regels'. Dat is de slogan van Handbalmasterz. Sinds 1 juli 2015 moet iedere speler die naar de A-jeugd gaat in het bezit zijn van het spelregelbewijs. Deze verplichting geldt ook voor iedereen die een trainer- of scheidsrechterscursus wil volgen en/of coach is bij een C-jeugdteam.

Deze verplichting geldt uiteraard ook voor onze vereniging. Zo ga je te werk:
Via https://www.handbalmasterz.nl/, kun je een oefentoets maken. Je krijgt aan het eind van de oefentoets te zien wat goed en fout was en of je een bepaald onderdeel voldoende beheerst. Als je klaar bent voor de echte toets dan kun je inloggen met je bondsnummer. Dit vind je achterin het rode informatieboekje of op Sportlinked. Het is een combinatiecode van 7 cijfers en letters. Als het inloggen niet lukt, kun je contact opnemen met de wedstrijdsecretaris via wedstrijdsecr@hvholten.nl. Zij stuurt je dan een activeringscode toe. Als je geslaagd bent, ontvang je per mail een certificaat.

Tips:
- schrijf van de vragen die je (vaak) fout hebt de vraag en het juiste antwoord (dus niet A, B of C, maar de uitleg van het antwoord) op. Als deze vraag dan op je daadwerkelijke toets komt kun je het opzoeken.
- heb je dyslexie en vind je het daardoor lastig de vraag en antwoorden goed te lezen binnen de tijd, vraag dan iemand uit je team of zij de toets aan je voor willen lezen. Je kunt ook de TC om hulp vragen.

De coördinatie van het behalen van het spelregelbewijs ligt bij de TC (tc@hvholten.nl)