Belangrijk om te weten

Bij onze handbalvereniging wordt getraind en wedstrijden bijgewoond door zowel jeugd als volwassenen. Om op een goede manier met elkaar om te kunnen gaan hebben we met elkaar afspraken gemaakt. Hiermee kunnen we met en voor elkaar zorgen voor een prettige, veilige en goedfunctionerende handbalvereniging waar iedereen zich thuis voelt.

Taken

Bij het draaiende houden van onze vereniging worden alle taken door vrijwilligers uitgevoerd. We gaan ervan uit dat alle leden een bijdrage willen leveren. Voor de jongere jeugdleden willen we ook graag een beroep doen op de ouders/verzorgers. De openstaande taken van de vereniging worden ieder seizoen gecommuniceerd tijdens de informatieavond. Lees meer over het Vrijwilligersbeleid.

Grote Club Actie (GCA)

Voor de GCA moeten we ieder jaar weer een beroep doen op de jeugd en senioren leden om de loten te verkopen. Door de hoge opbrengst is dit een belangrijke en onmisbare bron van inkomsten. Het is dan ook noodzakelijk dat alle leden tenminste 5 loten verkopen. Wij gaan ervan uit dat iedereen deze verplichting op zich neemt en zelfs probeert nog meer loten te verkopen. Met name de jongste jeugd laat al jaren zien dat het goed mogelijk is.

Pesten

Wij gaan op een sportieve en vriendelijke manier met elkaar om. Wij pesten hierbij anderen niet en maken geen racistische opmerkingen. Als wij merken dat anderen gepest worden doen wij hier niet aan mee en melden wij dit bij de trainer, coach, bestuur of de vertrouwenspersoon. Wij zorgen met elkaar voor een prettige en veilige vereniging waar iedereen welkom is.

Training/wedstrijd

Handbal is een teamsport en doe je met en voor elkaar. Er wordt van je verwacht dat je aan de trainingen deelneemt. Als je door ziekte of omstandigheden echt niet kunt meld je dit telefonisch aan je trainer.  Bij wedstrijden meld je dit zo spoedig mogelijk telefonisch bij de coach.
Wij hebben er begrip voor als speelsters die de week voor een wedstrijd niet hebben kunnen trainen beginnen op de bank.
In een wedstrijd spelen we sportief en respecteren we de scheidsrechter.

Opruimen

Na de training of wedstrijd wordt er van je verwacht dat je de sporthal en de kleedruimtes netjes achterlaat; dus flesjes, pakjes, papiertjes in de afvalbak gooien. Ballen en materialen opruimen. De laatste die de kleedkamer verlaat zorgt dat deze opgeruimd is en er geen spullen achterblijven.

Materiaal

We gaan bij trainingen en wedstrijden netjes om met het materiaal van de vereniging, sporthal en spullen van anderen die we gebruiken. Bij eventuele schade melden wij dit altijd. Gevonden voorwerpen leveren we netjes af bij de sporthal.

Kleding/sieraden

Tijdens de training en wedstrijden mag je geen sieraden dragen, dus ook geen oorbellen; dit om te voorkomen dat je jezelf of een ander verwondt.
Het is verplicht om lange haren in een staart te doen. Tijdens de training draag je geen topje, maar een T-shirt.

Douchen

Na iedere training en wedstrijd ga je douchen. Tip: draag hierbij badslippers in de kleedruimte, hiermee voorkom je zwemmerseczeem en wratten.
Om kinderen een vertrouwde en veilige gelegenheid te bieden om te douchen en om te kleden mogen vanaf de D-jeugd geen mannen in de dameskleedkamer en geen vrouwen in de herenkleedkamer komen.

Foto/film

Je mag geen foto’s en/of filmpjes maken in de kleedkamer.
Bij het maken van foto’s en/of filmpjes die je op sociale media wilt plaatsen vraag je toestemming aan degene die op deze foto’s/filmpjes staan.

Alcohol

Wij zorgen met elkaar ervoor dat de jeugd onder de 18 geen alcohol nuttigt.
Boven de 18 wordt voor de wedstrijd of de training wordt geen alcohol genuttigd. Na de training of wedstrijd met mate. De chauffeurs bij uitwedstrijden drinken absoluut geen alcohol.

Vertrouwenspersoon

Binnen onze vereniging is een vertrouwenspersoon aangesteld. Dit is Judith Tiekink, mailadres: vertrouwenspersoon@hvholten.nl.

Bij haar kun je terecht voor alle (vertrouwelijke) zaken die je niet met anderen kunt of wilt bespreken. De vertrouwenspersoon zal in overleg met jou de verdere stappen afspreken. Als vertrouwenspersoon zal zij nooit de in vertrouwen gegeven informatie zonder jouw nadrukkelijke toestemming met anderen delen. Voor meer informatie verwijzen we je naar ons Beleid Gewenst Gedrag.

Aanmoedigen

Aan de kant bij wedstrijden zorgen wij voor een prettige sfeer. Wij moedigen onze  teams op een sportieve manier aan. Wij blijven sportief en schelden niet op de scheidsrechter of anderen. Wij spreken anderen aan op onsportief gedrag langs de kant.

Teamindeling

Het vormen van teams is één van de moeilijkste taken van de TC. Ieder jaar weer zorgt de TC dat naar beste eer en geweten de teams worden ingedeeld. Er wordt daarbij geluisterd naar trainers en coaches. Uiteraard ligt daarbij de uiteindelijke beslissing bij de TC. De TC streeft er ieder jaar weer naar om met zoveel mogelijk wensen rekening te houden. Ook probeert de vereniging iedereen zoveel mogelijk naar eigen kunnen in te delen (eerste teams en selecties zijn daar een onderdeel van)Wij hebben er begrip voor dat het niet altijd mogelijk is om aan alle wensen te voldoen en blijven positief bijdragen.

Trainers en coaches

Iedere week weer leveren de trainers en coaches hun bijdrage voor de leden. Wij hebben waardering voor deze vrijwilligers en hebben begrip voor hun mogelijkheden en onmogelijkheden.