Zwaar competitieweekeinde voor handbaljeugd.

Maar liefst de helft van de jeugdteams moeste afgelopen weekeinde aantreden tegen de koploper in hun klasse. Ondanks goede inzet en goed spel konden en de teams niet voor verrassingen zorgen.

Dames A moest thuis aantreden tegen kampioenskandidaat Zwartwoud/Kiek uit Raalte. Na de ruim uit nederlaag van 30-15 en het feit dat Kwiek moest werken aan haar doelsaldo, leken de vooruitzichten lastig. Met de inzet en hulp van 4 B- speelsters begon Holten aan de wedstrijd. Met name in de beginfase was Kwiek duidelijk sterker. Snelle combinaties en goede spersituaties op de hoeken brachten Kwiek op een 3-14 voorsprong. In de slotfase van de eerste helft benutte Holten enkele kansen prima. Tessa Brands, maar ook de B speelsters Meik, Doeschka en Ninar twisten het doel te treffen. Holten wist het de stand bij rust terug te brengen tot 7-17. In de 2e helft dacht Kwiek door te kunnen drukken, maar het was juist Holten dat regelmatiger tot scoren kwam. In plaats van een grotere achterstand op te lopen, bleef Holten nu keurig bij en wist het maar 2x minder te scoren dan Kwiek! Het harde werken en een goede inzet brachten Holten een 20-30 nederlaag. De opmerking van Kwiek zijde dat men op een grotere overwinning had gerekend, geeft wel aan dat Holten goed weerstand heeft geboden. Scores voor Holten: Tessa Brands 9; Milou Bunt 3; Doeschka van Asten, Ninar Saqr, Meike Soer 2; Vera Cerrone en Anne Borghuis 1.

Dames B speelde zondag thuis tegen koploper Overwetering. Uit werd kansloos met 22-8 verloren, dus Holten was erop gebrand om beter voor de dag te komen. Zoals te verwachten was startte Overwetering goed en scoorde het uit goede combinaties en afstandsschoten. Het kostte Holten enige tijd om het juiste spelritme te vinden, maar daarna werd goed partij geboden. Na de rust (5-8) speelde Holten met veel inzet, maar moest het te vaak aan de noodrem trekken wat enkele 2 minuten straffen opleverde. Overwetering maakte van dat overtal goed gebruik door verder uit te lopen. Holten pikte haar doelpuntjes mee, zodat het bij het laatste fluitsignaal slechts een 13-18 nederlaag op het bord stond. Een goede prestatie tegen een terechte koploper.

Meisjes C speelde donderdagavond een inhaalwedstrijd tegen de nummer 7, Kwiek. Na de promotie was Holten er nog niet in geslaagd om punten te pakken en men hoopte dat dit nu wel zou lukken. Holten startte zeer voortvarend en nam een 3-0 voorsprong. Daarna kwam Kwiek beter in de wedstrijd en verslapte Holten iets. Kwiek kon daardoor bij rust terugkomen tot 6-7. Kwiek bleef ook in de 2e helft vaak op voorsprong, maar zag geen kans om verder uit te lopen. Holten zette aanvallend en verdedigend een tandje bij en knokte zich zo naar een verdiend 14-14 gelijk spel. Daarmee is het eerste punt binnen!

Meisjes D 1 speelde de wedstrijd van de waarheid tegen koploper DSC. Dit team staat in de nieuwe klasse bovenaan met slechts 1 verliespunt, terwijl Holten in deze poule tot nu toe haar 5 wedstrijden wist te winnen. Het werd een enerverende wedstrijd waarin beide teams elkaar niets toegaven. DSC leek de rust met voorsprong te gaan halen, maar 2 fraaie combinaties van Holten brachten een 9-8 stand op het bord bij rust! Ook na rust vielen de scores om en om. Met nog een minuut te spelen kreeg Holten de kans op een voorsprong maar de bal eindigde op de paal. In de laatste aanval kreeg DSC nog een vrije worp en helaas viel die bal in het doel. Daardoor eindigde de wedstrijd wat teleurstellend met 17-18 voor DSC. Holten had zeker een punt verdiend en kan terugzien op een prima wedstrijd.

Meisjes D 2 speelde op vrijdagavond een inhaalwedstrijd tegen het hogergeplaatste LHC in Lemelerveld. Holten speelde een goede wedstrijd. Met name aanvallend liep het goed. Ruststand 4-5. Door een goede mandekking had Holten de verdediging in de 2e helft goed op orde. Aanvallend liep het ook goed en zo kon Holten verdiend uitlopen naar een 8-12 overwinning in deze vermakelijke wedstrijd.