Zege op hooggeplaatst CVO verzekert dames 1 van voorlaatste plaats

Afgelopen zaterdagavond ontving dames 1 van Holten in sporthal 't Mossink het op de 3e plaats staande CVO. Holten stond voorlaatste. Aangezien de laatste plaats sowieso degradatie zou opleveren, was Holten erop gebrand om door een zege de voorlaatste plaats veilig te stellen.

Vanaf de start zat Holten goed in deze meeslepende wedstrijd en nam door doelpunten van Mare Visser en Gitta Bekkernens een 2-0 voorsprong. Het was al vrij snel duidelijk dat CVO Holten de punten niet cadeau zou doen. Na 15 minuten was de tussenstand dan ook 4-4. Ook in deze wedstrijd liet de zeer jeugdige en beweeglijke Merel Keijzer haar talenten zien en scoorde enkele keren fraai. De geroutineerde zusters Else en Lieke Ebrecht vonden ieders ook succesvol het net. De altijd zeer waardevolle kracht Ilse Klaasses zorgde door het benutten van een strafworp voor de ruststand van 10-11.

Na de pauze zagen de vele Holtense toeschouwers waaronder wedstrijdsponsor Rolph Markvoort van Dutch Greenroof, een zeer attractief handbalduel. Ook in ondertal scoorde Holten middels Anne Rechterschot (vanuit de hoek) en de uitblinkende Karlijn (uit een breakout). Beide teams lieten dan ook zien hoe mooi en gevarieerd handbal kan zijn. In de slotfase besliste Karlijn zeer koelbloedig de wedstrijd. Via een toegekende strafworp verschalkte zij de uitmuntende keepster van CVO met een listige boogbal en bepaalde de eindstand op 22-21.

Door deze zege en het gelijke spel van Havana, nestelt Holten zich definitief op de voorlaatste plaats. Tal van factoren zijn nog van invloed of deze voorlaatste plaats al dan niet degradatie oplevert, Op zaterdag 15 april om 18:45 uur speelt Holten haar laatste competitiewedstrijd tegen Wijhe 2 in sporthal de Lange Slag in Wijhe.

Scores Holten: Karlijn 7, Merel Keijzer en Anne Rechterschot beide 3, Gitta Bekkernens, Lieke Ebrecht, llse Klaasses, Mare Visser allen 2 en Else Ebrecht 1.