Wisselende successen voor Handbaljeugd

Afgelopen weekend was er geen volledig competitieprogramma voor de jeugd. Onderstaande teams kwamen wel in actie:

Meisjes B 1speelde thuis tegen Haarle B 1. Bij winst zou Holten een gooi naar de bovenste 2 plaatsen kunnen doen. Holten was echter op de zaterdagmorgen niet in haar beste doen. Slordig spel en te weinig samenwerking in de verdediging gaf Haarle te makkelijk kansen om ter scoren.
Daarnaast liet Haarle beter verzorgd spel zien, waardoor Holten bij rust al tegen een 7-14 achterstand aankeek. Ook in de 2e helft zag Holten geen kans om het spelbeeld te veranderen. Het spel bleef te onzorgvuldig om het Haarle echt moeilijk te maken. Soms heb je van die dagen dat het echt niet wil. Zo’n zaterdagmorgen was het. De wedstrijd eindigde daardoor in een kansloze 9-21 nederlaag.
Maandagavond speelt Holten een inhaalwedstrijd tegen DSC. Holten kan daar hopelijk uit een ander vaatje tappen.

Meisjes C 1 speelde tegen het op de 4e plaats staande Haarle. Holten begon prima aan de wedstrijd. Haarle beschikte over een goede schutter maar met wat aanpassingen in de verdediging kwam Haarle moeilijk tot scoren. In de aanval speelde Holten bij vlagen snel waardoor ze bij rust al ruim voorstonden. 13-6. Na rust kende Holten een stroeve periode waardoor Haarle terugkwam in de wedstrijd. In de slotfase wist Holten er toch nog een schepje bovenop te doen en door het verdedigend beter op te pakken kwam de overwinning niet meer in gevaar. Eindstand 22-17.

Meisjes D 1 speelde ook tegen Haarle, dat medekoploper is in de poule. Op papier dus een spannende wedstrijd. Opnieuw bleek dat Holten te sterk is voor deze poule. In een prima eerste helft werd Haarle al op een kansloze 11-3 achterstand gezet. Na rust wisselde Holten meer in de posities. Dat lukte aanvallend prima, maar verdedigend liep het iets stroever waardoor Haarle meer scoringskansen kreeg. Holten wist de strijd om de eerste plaats echter zeer overtuigend met 24-13 te winnen en is nu ongeslagen koploper.

Meisjes D 2 moest uit in Luttenberg tegen een van de koplopers, SDOL D 2. De thuisploeg was op alle fronten sterker en Holten had weinig kans tegen deze sterke tegenstander. Compliment dat het team het goed bleef proberen, maar meer dan de 25-6 nederlaag zat er niet in.