Wisselende successen voor de handbaljeugd HV Holten

De dames A jeugd speelde thuis tegen Lettele A 1. Dit team is in januari een klasse hoger gaan spelen, omdat ze te weinig tegenstand hadden in de andere klasse. Daardoor hadden ze nog maar 3 wedstrijden gespeeld maar wel alle 3 gewonnen! Holten was dus gewaarschuwd. Vanaf het begin ontspon zich een gelijkopgaande wedstrijd waarin beide team aan elkaar gewaagd waren. De aanvallen golfden op en neer en beide teams kwamen - met soms mooie combinaties - regelmatig tot scoren. Het was Lettele dat bij rust met 11-12 leidde. Na rust hetzelfde spelbeeld waarbij geen van beide teams echt “los” van de ander wist te komen. Door afspeelfouten en een tijdstraf wisten de gasten uit Lettele in de slotfase met 16-19 voor te komen. Holten zette nog een keer alles op alles en met een mooie cirkelcombinatie en 3 prima afstandschoten wist Holten vlak voor tijd de wedstrijd nog te kantelen en een 20-19 winst te boeken! Dames B 1 kwam door omstandigheden niet in Actie tegen Voorwaarts B 2. Deze wedstrijd wordt later ingehaald. Dames B 2 speelde thuis tegen Schalkhaar B 2. De dames speelden een leuke wedstrijd, maar hadden weer het geluk niet mee. Na een kleine achterstand bij rust 4-5 zag Holten weer net geen kans een puntje te pakken. De wedstrijd eindigde in 9-10. Meisjes C 1 speelde thuis tegen de no. 3 Voorwaarts C 1. Helaas moest Holten enkele basisspelers door blessures missen. Ondanks de prima inzet van speelsters uit het 2e team, was Holten niet opgewassen tegen de gasten uit Twello. Holten deed goed haar best, maar meer dan een 13-27 nederlaag zat er deze middag niet in. Meisjes C 2 zit in een best zware poule, maar tegen Schalkhaar dat iets onder hun staat, waren er kansen. In de beginfase speelde Holten wat slordig en liep men een achterstand op. Daarna ging Holten steeds beter spelen. De verdediging stond goed en met snelle aanvallen kreeg Schalkhaar het steeds moeilijker met Holten. De meiden voelden dat ze de kans op winst hadden en maakten dat ook waar. Met een keurige 20-15 overwinning stapten de meiden blij van het veld! Meisjes D 1 speelde tegen Kwiek D 4. In het begin ging het nog gelijk op en wist Kwiek 6 keer te scoren. Daarna werd Holten steeds sterker, De verdediging stond goed en gaf weinig kansen meer weg. Aanvallend werd mooi snel gespeeld. Bijna alle speelsters wisten te scoren! Dit leidde tot een fraaie 21-9 overwinning. Meisjes E 1 speelde ook tegen een team van Kwiek. Het was jammer dat de gasten uit Raalte de spelvisie van het NHV niet volgden. Daardoor werd het een te fysieke wedstrijd waar de speelster van Holten moeite mee hadden. Bij rust was de stand 2-5. Kwiek liep na rust verder uit, maar in de slotfase wist Holten toch nog terug te komen. Meer dan de 10-12 eindstand zat er niet meer in.