Wisselende successen jeugdteams

Dames A 1 trad in de eerst wedstrijd van 2024 thuis aan tegen Overwetering. In het begin van de competitie won Holten – verrassend – met 13 -17 in Olst, maar inmiddels hebben de gasten zich bij de bovenste 3 team in de klasse genesteld. Door de nodige blessures moest het A team een beroep doen op 4 B speelsters om het team aan te vullen. Holten begon de wedstrijd verrassend sterk en nam een voorsprong. Daarna slopen er wat slordigheden in het spel en wist Overwetering bij rust terug te komen tot 11-11. Na de rust had Overwetering de verdediging aangepast en daar had Holten moeite mee. Vooral via breaks wisten de gasten op voorsprong te komen. Door oa. De goede inzet van de B-speelsters kwam Holten terug in de wedstrijd, maar meer dan de 20-24 nederlaag zat er zondag niet in.

Meisjes B: speelde thuis tegen DSC. Het werd geen sterke wedstrijd van Holten. Verdedigend stond het nog wel goed, maar aanvallen was er veel balverlies of werden de kansen niet goed benut. DSC stond daardoor bij rust al met 3-9 voor. Na rust bood Holten beter partij en waren beide team meer aan elkaar gewaagd. Helaas zag Holten geen kans de opgelopen achterstand te verkleinen. Eindstand 9-15.

Meisjes C 1. Dit team is door de goede resultaten in het eerste deel van de competitie een klasse hoger ingedeeld. Holten trof het daarbij niet, want ze moesten de eerste wedstrijd gelijk aantreden tegen de no 2, SDOL in Luttenberg en moest het team ook enkele D speelsters inzetten. Holten startte onbevangen en wist in de eerste helft zowel verdedigend als aanvallen prima mee te komen. Dit leverde een keurige 13-10 stand bij rust op. In de tweede helft had SDOL verdedigend de zaken anders opgezet. Holten kreeg daardoor aanvallen minder kansen. Verdedigend bleef Holten attent, maar in de laatste 10 minuten wist SDOL de kansen goed te benutten. Daardoor werd geflatteerd met 24-12 verloren maar liet Holten een goede eerste indruk achter in deze nieuwe poule!

Meisjes D 1. Holten D 1 is na de winterstop actief op het 2e niveau in haar leeftijdklasse. Holten begon deze uitdaging met een thuiswedstrijd tegen het D 1 team van CVO dat 4e stond. Holten begon de wedstrijd nog wat onrustig, waarbij de meisjes duidelijk moesten wennen aan de tegenstander. Ook de zeer offensieve dekking van CVO was lastig, maar gaande weg kwam Holten beter in haar spel en begonnen de combinaties weer te lopen! Ook verdedigend kreeg Holten de zaakjes steeds beter op orde. Dit leidde tot een 11-9 voorsprong bij rust. CVO was duidelijk verrast door de sterkte van de nieuwkomer en probeerde met wat omzettingen de wedstrijd te keren. Holten bleef echter scoren en daardoor kon deze eerste wedstrijd verdiend met 19-17 worden gewonnen. Een hele knappe prestatie van onze meiden, die gelijk hebben laten zien thuis te horen op dit niveau. Volgende week speelt Holten uit in Schalkhaar een van de zwakkere teams in deze poule. Benieuw wat zij daar kunnen bereiken ….

Meisjes D 2 speelde thuis tegen Swift ’64. Tegen de nummer laatst wilde de meiden laten zien wat ze kunnen. Holten speelde goede aanvallen en liet ook verdedigend weinig steken vallen. Daardoor stond bij rust een keurige 7-2 voorsprong op het scorebord. Ook in de tweede helft speelde Holten prima. De voorsprong liep zelfs op tot 12-3. In de slotfase werd Holten iets slordiger waardoor Swift de stand een iets beter aanzicht kon geven. Maar verder dan de verdiende 14-7 eindstand liet Holten het niet komen.

Meisjes E 1 hadden Overwetering E 2 op bezoek. Vlak voor het kerstreces was er al een duidelijke opgaande lijn in het team te bespeuren. Dat lieten ze tijdens de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar ook zien. Met een offensieve dekking en bij tijd en wijle mooie uitgespeelde aanvallen nam Holten een voorspong. Ondanks wat vermoeidheidsverschijnselen bleef Holten goed bij de les en werd de inzet beloond met een mooie 12-10 zege. Een fijn begin van de 2e seizoenshelft voor dit jonge fanatieke E- team!

F jeugd. Dit team speelde afgelopen weekend een toernooi in ons eigen ’t Mossink. Het team ( Tess, Julia, Lauren, Lianne, Annelie, Norah en Saar) namen het op tegen Lettele, Schalkhaar en ABS. Even was er paniek omdat er wat kleding ontbrak. Hierdoor moest Julia met een blauw broekje spelen maar het leek wel of ze daardoor beter op dreef was met de doelpunten. Deze keer waren de teams goed aan elkaar gewaagd en waren er leuke en spannende wedstrijdjes te zien. Aangemoedigd door flink wat supporters werd er lekker gespeeld en mooie doelpunten gemaakt. Goed gedaan meiden! Op naar het volgende toernooi in Apeldoorn met hopelijk ook weer veel supporters.

Bijgaand een archieffoto C1