Wisselende successen handbaljeugd H.V. Holten

Dit weekeinde stonden verschillende topwedstrijden op het programma voor de Holtense handbaljeugd. Het leverde een aantal mooie wedstrijden op.

Meisjes A speelde thuis tegen Nijhof Broekland. Beide teams hadden tot nu toe 2 verliespunten. Holten moest door blessures 2 speelsters missen en bij diverse andere speelsters hadden verkoudheid invloed op hun inzet. Vanaf het begin bleek dat de gasten Broekland en een flink tempo in de wedstrijd wilden gooien. Op iedere afgeronde aanval van Holten werd direct op de break gespeeld. Dat leverde na een kwartier al een 1-8 achterstand voor Holten op. Holten werd daarna in de aanval iets voorzichtiger, maar kon niet voorkomen dat de ruststand met 7-17 aanbrak. Holten had weinig middelen om de wedstrijd te kunnen kantelen. Eenzelfde spelbeeld was dus ook in de 2e helft te zien. Een compliment aan de Holtense keepster die er alles aan bleef doen om de vele breaks te stoppen. Holten beef wel met enige regelmaat scoren, maar ook de keepster van Broekland had een prima dag. Daardoor kwam de eindstand met 17-33 op het bord.

Meisjes B was nog ongelsagen en moest tegen de nummer 2 Overwetering spelen. Het was jammer dat Holten niet scherp genoeg begon. Verdedigend vielen er teveel gaten en aanvallend was de passing soms net niet zuiver genoeg. Overwetering wist daardoor bij rust een 6-10 voorsprong te nemen. Na rust werd Holten sterker en kwam het met nog 10 minuten te spelen zelfs op gelijke hoogte (12-12) daarna golfde het spel heen en weer. Holten kreeg 3 goede kansen om op voorspong te komen, maar miste die helaas. Overwetering deed dat niet en zo konden de gasten uit Olst met een 15-17 zege naar huis toe gaan. Een uitslag waar Holten zichzelf te kort mee deed Overwetering en Holten delen nu de 1e plaats met Haarle en SDOL op 1 punt daarachter.

Meisjes C staat op doelsaldo 2e in de poule en trad aan tegen hekkensluiter LHC. Zoals wel vaker startte Holten wat slap en kwam het met 1-4 achter. Daarna werd Holten alerter en kwamen ze ook vlot langszij. (5-5) Holten hield daarna het overwicht en nam nog voor de rust een 9-6 voorsprong. De tweede helft werd veel beter verdedigt waardoor LHC nog maar moeizaam tot scoren kwam. Holten werd trefzekerder en door veel snelle aanvallen kwam de winst niet meer in gevaar. De winst met 22-11 was dan ook verdiend.

Meisjes D 1 had tot nu toe alles gewonnen, maar zaterdag kwam Nijhof Broekland – mede koploper – op bezoek. En moest Holten laten zien waar het staat. De tegenstander die maar liefst met 14 speelsters aantrad leek inderdaad van een beter niveau. De eerste helft ging dan ook redelijk gelijk op. Met een curieuze treffer van Broekland in de slotseconden brak de rust aan met 8-7. De aanwijzingen van de coach zorgden ervoor dat Holten met een nog betere instelling aan de 2e helft begon. Daarentegen begonnen de vele spelerswisselingen bij Broekland negatief uit te pakken. Met veel energie liet Holten zien dat het – tot nu toe- de sterkste in deze klasse is. Met soms mooie combinaties werd flink gescoord en defensief werden geen fouten gemaakt, waardoor Broekland in de hele 2e helft niet meer wist te scoren!! Verdiend kon de wedstrijd met een fraaie 17-7 overwinning worden afgesloten. Met deze prima prestatie staat Holten nu gedeeld 1e met Haarle dat echter een doelsaldo heeft dat 60(!) minder is dan dat van Holten.

Meisjes D 2 wilde na het verlies van koploper Dalfsen laten zien dat het goed mee kan komen in haar klasse. Dat moest dan tegen HV Schalkhaar gebeuren. Dit team had net als Holten 2 punten. Holten startte wat stroef wat Schalkhaar de kans gaf om een voorsprong te nemen. Holten bleef goed meegaan, maar kon voor rust net niet gelijk komen (8-9) Na rust gingen de dames steeds beter spelen en werden mooie doelpunten gemaakt. Schalkhaar kon daar niet tegenop en moest toezien hoe Holten een verdiende 20-14 overwinning boekte. Daar deze zege staat Holten D 2 nu op een keurige 4e plaats.

Meisjes E ontving ook een team van Nijhof Broekland. Waar een aantal weken geleden het grote veld nog indruk maakte, was het spel ditmaal een stuk volwassen er. Vanuit de spelvisie “jeugdhandbal nieuwe stijl” werd vanuit Holten volop offensief verdedigd om de bal te veroveren. Met regelmatig goed succes! Met afwisselend mooi uitgespeelde aanvallen was het voor het publiek een leuke wedstrijd om te aanschouwen. Lang lag de score dicht bij elkaar, maar in het laatste kwart had Holten de dekking goed op orde en werd dit beloond met een mooie winst met 11-7.

Meisjes F speelde hun tweewekelijkse tournooi wedstrijdjes in Schalkhaar. De jongste tak van HV Holten deed het daar prima. Holten startte tegen Klarenbeek F 2 voortvarend en won deze wedstrijd keurig met 7-1. De 2e wedstrijd tegen Schalkhaar was spannend. Er werd goed gespeeld en vooral verdedigd. Een mooie goal van Holten vlak voor tijd leverde een verdiende 2-2 gelijk spel op. In de laatste wedstrijd werd tegen Klarenbeek F 1 gespeeld. Holten speelde zich telkens goed vrij en wist deze wedstrijd met 4-2 te winnen.

.
Wil je meetrainen?
Dat kan op donderdag 17.00 uur in de Rietbergzaal.