Wisselende successen handbaljeugd

Dames A 1 moest voor haar uitwedstrijd naar Heeten. Door blessures en het feit dat andere teams op dezelfde tijd moesten spelen, konden de dames niet over wissels beschikken. Een flinke uitdaging dus. Holten speelde echter een prima eerste helft en wist Heeten keurig bij te houden. Dit leidde tot een 10-9 stand bij rust. Helaas raakte Tessa Brands in het begin van de 2e helft geblesseerd, waardoor het team de wedstrijd met een speelster minder moest uitspelen. Met zo nu en dan een tijdstraf betekende dat voor Holten dat men dan met slechts 4 speelster in het veld stond! Dat was net iets te veel van het goede. Holten verweerde zich kranig, maar moest toch toezien hoe Heeten er met een 28-22 overwinning met de punten van doorging.

Dames B 1 speelde uit tegen Lettele dat 2 plaatsen lager staat. Holten ging goed van start. Verdedigend stond het goed en ook aanvallend was Holten regelmatig te sterk voor de dames uit Lettele. Dit leidde tot een 4-8 stand bij rust. Na rust ging Holten goed door en werd met goed spel de voorsprong verder uitgebouwd. De winst met 8-16 was dan ook volkomen verdiend.

Meisjes C 1 speelde uit tegen Dalfsen C 1 dat met dispensatiespeelsters in deze klasse speelt. Het gepromoveerde team van Holten had daarmee opnieuw een sterke tegenstander. Met 2 ingeleende D speelsters en zonder vaste keepster geen makkelijke opgave. Holten was slordig, leed veel balverlies, maar had ook moeite met de harde verdediging van de thuisploeg. Vooral aanvallend werd het daardoor een ongelijke strijd. Bij rust keek Holten tegen een 15-6 achterstand aan. Na rust liep het iets beter, maar meer dan de 33-16 nederlaag zat er deze middag niet in.

Meisjes D 1 speelde uit tegen Voorwaarts D 2. Holten startte goed aan de wedstrijd, maar zakte daarna een beetje weg. Het combinatiespel was goed ,maar verdedigend was men iets te makkelijk. Ruststand 8-10. In de 2e helft werden mooie doelpunten afgewisseld met technische fouten en opnieuw niet doortastend optreden in de verdediging. De winst kwam echter niet meer in gevaar en Holten won verdiend met 12-16 haar 5e (!) wedstrijd in de hogere poule. Komende weken speelt Holten tegen de top 3 en kunnen ze laten zien hoe ze tegen de beste teams in deze klasse kunnen presteren. Komende zaterdag speelt Holten tegen koploper DSC om 10.15 uur.

Meisjes E 1 mocht zich na 3 weken weer opmaken voor een duel, tegen Heeten. Op papier een flinke kluif voor het jongen Holtense team tegen de 2e jaars E jeugd van deze vereniging. Toch werd het een verrassend leuke pot. Holten vertrok met de nodig bravoure uit de startblokken en gaf vooral de eerste 20 minuten prima tegenstand, waardoor de score bij rust nagenoeg gelijk was. (5-4) In de 2e helft werd het niveauverschil wel duidelijk en gaf Heeten extra gas. Met een eindstand van 18-9 mogen de meiden trots zijn en hebben ze prima partij gegeven tot de laatste seconde.