Wedstrijdverslagen van de jeugd van 1/2 oktober

Dames A 1 startte met de zware thuiswedstrijd tegen het sterke AHV Achilles. Ook in de jongere leeftijdsgroepen speelden beide teams regelmatig stevige partijen handbal tegen elkaar. De gasten uit Apeldoorn startten voortvarend en namen al vlot een voorsprong. Het kostte Holten moeite om in het spel te komen, maar zo nu en dan werd er een puntje gescoord. Dit leidde tot een 5-9 stand bij rust. Ook in de 2e helft speelden beide teams een stevig spelletje handbal, wat leidde tot diverse tijdstraffen aan beide zijden. Holten had de pech dat de keepster van Achilles uitstekend op dreef was, maar het vizier bij de thuisploeg stond ook niet altijd even scherp. Daardoor liep Achilles halverwege de 2e helft uit tot 9-15. In de laatste 10 minuten kwam Holten beter in haar spel en wist het de combinatie wel beter af te ronden. Helaas bleef de score op 14-17 steken. Volgende week zondag heeft Holten uit tegen Plus Severijn Heeten kans om de competitiestart een goede voortzetting te geven. Dames A 2 speelde haar eerste wedstrijd thuis tegen Overwetering. Sommige verenigingen hebben blijkbaar moeite met het op het juiste niveau indeling van hun teams. Al vanaf het begin bleek dat de gasten veel te sterk waren voor Holten. Holten deed goed haar best, maar werd regelmatig afgetroefd met snelle breaks. Dit leidde tot een 2-17 ruststand. Ook na rust had Overwetering weinig clementie met Holten en ging het vol op de breaks door. Holten had wel pech dat een aantal schoten op paal of lat terechtkwamen. Een compliment aan het team dat zich niet liet kennen en tot de laatste minuut met inzet bleef spelen! De eindstand werd 4-31. Meisje B begon met een thuiswedstrijd tegen Haarle B 1. Haarle was fysiek en technisch sterker dan Holten. Ook in het afronden van de kansen was Haarle beter dan de thuisploeg. Mede daardoor eindigde de wedstrijd in een 8-18 nederlaag voor Holten B 1. Meisjes D keek even raar op toen ze zagen dat ze in de thuiswedstrijd tegen Achilles tegen een bijna volledig jongensteam speelden. Ze lieten zich echter niet van de wijs brengen en namen vlot een 3-0 voorsprong. Daarna ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd waarbij beide team om beurten een kleine voorsprong namen. Door een blessure moest Holten enige tijd een speelster missen en mede daardoor wist Achilles bij rust een 9-10 voorsprong te pakken. Ook na rust bleef het gelijk op gaan en werd het een leuke wedstrijd voor het publiek! Met nog 3 minuten te spelen kwam Holten op 16-16 gelijk. In de aanval daarop werd het zelfs 17-16 voor Holten. De laatste minuten waren spannend, maar de Holtense keepster schopte enkele ballen fraai uit het doel. Achilles zag geen kans om nog gelijk te maken, waardoor de winst na hard werken voor Holten was. Eindstand 17-16) Meisjes E speelde thuis tegen Wijhe E 1. Al vlot bleek dat Holten veel sterker was dan de gasten. Met mooie snelle aanvallen en goede doelpogingen liep Holten halverwege de wedstrijd al uit naar een 11-3 voorsprong. Ook na de rust bleef Holten de boventoon voeren. Wijhe wist slechts 2x te scoren; Holten stelde daar opnieuw 11 treffers tegenover. De winst was ruim, met 22-5 voor Holten! Een mooie start van de competitie!