Verslagen jeugdwedstrijden van 5/6 november

Dames A 1 speelde een thuiswedstrijd tegen Nijhof Broekland. Holten is het seizoen gestart met 3 nederlagen en was gebrand op winst tegen middenmoter Broekland. Broekland startte goed en kwam met 0-2 voor. Daarna kwam Holten beter in de wedstrijd en kwam op 7-7 gelijk Holten speelde veel op de break wat leidde tot een 16-13 voorsprong bij rust. De tweede begon Holten goed en liep uit naar 24-17. Daarna kwam Broekland toch nog iets terug. De Holtense verdediging stond echter goed, wat een verdiende 28-24 winst opleverde en de eerste 2 punten. Holten heeft nu weer aansluiting met de middenmoot en ook nog een wedstrijd minder gespeeld. Bijgaand een tweetal fotos.

Dames B 1 speelde thuis tegen PCA Kwiek uit Raalte. Beide teams waren aan elkaar gewaagd, maar er werd niet veel gescoord. Kwiek was net iets sterker en wist de winst met 8-10 mee naar Raalte te nemen.

Meisjes C 1 moest thuis tegen Haarle dat 2 punten meer, maar ook een wedstrijd meer gespeeld had. Een echte 4 punten wedstrijd dus. Al snel bleek dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Holten kreeg wel de betere kansen, maar was slordig in de afronding. Toch leidde Holten bij rust netjes met 13-10. Haarle startte de 2e helft sterk en kwam het weer op gelijke hoogte. Holten gooide in de slotfase het tempo omhoog en mede daardoor wist Holten toch nog de verdiende 22-19 overwinning uit het vuur te slepen.

Meisjes D 1 speelde tegen Overwetering D 1. Dit team had 2 wedstrijden gespeeld en verloren maar wel tegen de nummers 1 en 2. Het bleek een goede tegenstander te zijn die makkelijk scoorde. In de eerste helft kon Holten nog wel iets terug doen. De rust brak aan met 6-14. Na rust was Holten slordig in de afronding en werd uiteindelijk met 7-29 verloren.

Meisjes E 1 speelde ook tegen een team van Overwetering. Holten dat tot nu toe alle wedstrijden ruim wist te winnen had ook met dit team geen enkele moeite. Nadat een ruime voorsprong was genomen, ging Holten zelfs met een speler minder spelen om de tegenstander nog enige kans te geven. Overwetering kon een paar keer wat terugdoen, maar Holten bleef echter veel trefzekerder en won ruim met 7-24.

Gezellig F jeugd toernooi in de Rietbergzaal. Zaterdagmorgen was er een dubbel toernooi voor de F jeugd in de Rietbergzaal. Maar liefst 7 teams speelden op 2 velden hun wedstrijden onder het oog van veel ouders, opa’s en oma’s. Het F team van HV Holten speelde 4 wedstrijden en deed dat prima. De eerste wedstrijd was tegen Achilles en Holten won die keurig met 6-0. De 2e wedstrijd was tegen het F team van Lettele. Het werd een spannende partij die eindigde in een 5-6 winst voor Lettele. Tegen Schalkhaar pakte Holten de draad weer goed op en werd een 5-4 winst geboekt. In de laatste wedstrijd tegen SC Klarenbeek gooide Holten alle remmen los en werd met maar liefst 9-1 gewonnen.