Verslagen jeugdwedstrijden 4 en 5 maart

Dames A 1 jeugd speelde thuis tegen het lager geplaatste Pacelli. Uit was een ruime overwinning geboekt en Holten startte met het idee dat dat in eigen huis ook moest kunnen. Toch was het begin van de wedstrijd stroef en wist Pacelli redelijk partij te bieden. Een aantal fraaie afstandsschoten zorgden wel voor een 9-6 voorsprong, maar tot de rust kwam Holten niet verder dan 12-8. Na rust liep het bij Holten beter. Ook conditioneel bleek Holten sterker. Vooral via een aantal breaks wist Holten nu wel een verdere voorsprong te nemen. In de slotfase geloofde Pacelli het wel en kon Holten alsnog uitlopen naar een ruime 25-13 overwinning. Holten blijft zo met Duiven strijden om een 3e plaats in de 1e klasse.

Dames A 2 jeugd moest thuis aantreden tegen Haarle A 1. Dit team is met Overwetering duidelijk het sterkste team in deze klasse. Vanaf het begin speelde Haarle vol op de break en Holten liet zich daar te vaak door verrassen. Daarnaast had Holten wel de pech dat de keepster van Haarle een prima wedstrijd speelde en kansen van Holten meerdere keren op paal of lat uiteenspatten. Een compliment aan de Holtense keepster die ondanks de vele kansloze scoringssituaties haar doel voluit bleef verdedigen! Bij rust was de wedstrijd al gespeeld en keek Holten tegen een 4-21 achterstand aan. Na wat aanwijzingen in de rust pakte Holten het na de rust defensief wat steviger aan. Met meer rugdekking kreeg Haarle minder kansen in de aanval. Aanvallend speelde Holten langer de bal rond en wachtte het op een goede kans alvorens te schieten. Gevolg was dat Holten in de 2e helft na 20 minuten pas 7 treffers tegen had gekregen en zelf weer 4x scoorde. (8-28) In de slotfase wist Haarle toch nog een paar keer goed de break uit te spelen. Met 10-33 was Haarle ook vandaag een maatje te groot.

De D 1 jeugd speelde zaterdag thuis tegen Swift ‘64. Uit was kansloos met 16-4 verloren, maar sinds die tijd is Holten duidelijk vooruitgegaan in haar spelontwikkeling. Men was dan ook benieuwd hoe de wedstrijd nu zou gaan. In de beginfase ging het gelijk op. Pas bij 3-3 wist Holten voor het eerst een voorsprong met meer dan 1 doelpunt te nemen. Met enkele mooie 1- tweetjes via de cirkelloopster wist Holten bij rust een 10-5 voorsprong te nemen. Na rust ging het feit dat Swift geen wissels had een rol spelen. Holten had daardoor conditioneel meer in te brengen dan de gasten uit Swifterbant. Holten leef goede aanvallen spelen, terwijl er ook goed werd verdedigd! Dit zorgde er voor dat Holten overtuigend met 21-8 de wedstrijd won en liet zien in de afgelopen maanden goede stappen te hebben gemaakt. Door de zege is Holten nu gestegen naar een keurige 5e plaats. De overige teams waren vrij, of speelden hun wedstrijden eerder deze maand.