Verslagen jeugdteams 17 en 18 december

Dames A 1 speelde tegen ongeslagen koploper Wijhe A 1. Dit team is veruit de sterkste in de 1e klasse. De coach van Wijhe hoopte dan ook dat Holten (3e) er een mooie wedstrijd van zou weten te maken. Vanaf het begin bleek, dat Wijhe over een technisch vaardige team beschikt dat sterk in de afronding is. Holten stelde daar een grote werklust en fysieke inzet tegenover. Na de beginfase waarin Wijhe met 4 doelpunten voorkwam, kreeg Holten meer vat op het spel van de gasten. Daardoor bleef het een gelijk opgaande strijd, waarbij Wijhe de voorsprong niet verder wist te vergroten dan de 12-15 bij rust. Na rust kende Holten een goede start en kwam het zelfs even op gelijke hoogte.(18-18). Daarna kwam Wijhe – vooral via de hoeken – enkele keren tot fraaie afrondingen en nam het weer een voorsprong. Holten bleef uitstekend partij leveren, maar kon toch niet voorkomen dat de koploper met 26-31 de punten mee naar Wijhe kon nemen.

Dames A 2 speelde thuis tegen de nummer 2, Swift. Swift kon op de late zondagmiddag niet het vaste team op de been brengen en dat zou ze opbreken. Holten dat met 2 invallende keepsters moest spelen, keek in de beginfase even tegen een achterstand aan. Daarna begon de doelpuntenmachine in deze wedstrijd te lopen. Aanvallend liep het bij beide teams prima, maar verdedigend liet men nog wel eens een steekje vallen. Dit leidde tot een 16-13 stand bij rust. Na rust werd er door beide team ook flink gescoord. Tot enthousiasme van het publiek bleven de dames met grote regelmaat het doel van Swift raken. Dit leidde uiteindelijk tot een onverwacht ruime score van 36-25! Een prima winst van A 2, dat daarmee nu op de 5e plaats is gekomen.

Meisjes B 1 moest thuis tegen de nummer 3 Overwetering B 1. Voor de rust bood Holten aardig partij, maar wisten de gasten uit Olst wel een 4-9 voorsprong te nemen. Na rust speelde Holten vooral verdedigend te rommelig. Daardoor moest regelmatig aan de noodrem getrokken worden, wat Holten 7 strafworpen tegen opleverde. Overwetering wist daar wel raad mee. Aanvallend speelde Holten enkele fraaie aanvallen maar te weinig om nog iets in te kunnen brengen. De wedstrijd ging daardoor ruim met 7-21 verloren.

Meisjes C 1 speelde thuis tegen het 1 plaats lager staande Wesepe. Holten, dat steeds beter presteert in de competitie, startte wat stroef. Maar toen het tempo werd opgeschroefd, kwamen de gasten in de problemen. Daardoor leidde Holten bij rust met 11-4. Na rust ging Holten steeds beter spelen. Combinaties van snelle aanvallen en mooie afstandsschoten zorgden er regelmatig voor dat de defensie van Wesepe geen antwoord had op de aanvalsdrift van Holten. Dit leidde tot een keurige 27-12 overwinning. Holten is nu opgeklommen naar de 3e plaats met 2 punten achterstand op Broekland en DSC. Deze laatste is de eerste tegenstander in het nieuwe jaar!

Meisjes D speelde tegen de nummer 2, Nw. Heeten. In de eerste helft speelde Holten stroef en werden te weinig kansen gecreëerd. Daardoor leidde Nw. Heeten bij rust met 2-8. Na rust liep het allemaal veel beter en gingen de ballen er wel in. De achterstand was echter te groot om in te halen, maar kan het team toch terugzien op een goede 2e helft. Eindstand 11-15.

Meisjes E speelt een sterk seizoen. Daarom gaat het team in het nieuwe jaar een klasse hoger spelen. Bij winst op Wesepe kon daarom het “winterkampioenschap” worden gevierd. Misschien dat de zenuwen een beetje meespeelden, maar tot de rust deden beide teams weinig voor elkaar onder. Rust 5-5. Na rust speelde Holten prima en werd verdedigend ook sterk gespeeld. Dit leidde tot een verdiende 11-6 overwinning. Na afloop van de wedstrijd werd dit met bloemen en een traktatie in de kantine gevierd. Benieuwd hoe dit team zich in januari in de hogere klasse weet te weren.
Zie voor foto's van meisjes E website HV Holten onder het kopje nieuws of op facebook HV Holten of de besloten facebookpagina handbal Holten