Verslagen en uitslagen van dames 1, dames 2 en thuisspelende jeugdteams 2/3 oktober

Afgelopen zondagmorgen speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in sporthal de Lange Slag in Wijhe de eerste competitiewedstrijd tegen Wijhe 3. De succesvolle oefencampagne van Holtense dames (2e klasse) met goede resultaten tegen o.a. hoofdklasser Nieuw-Heeten en 1e klasser Borhave 2 gaf veel vertrouwen voor de 1e wedstrijd van de competitie. Door o.a. een bliksemstart van Holten tegen Wijhe werd dit meteen aangetoond. Na 15 minuten stond er meteen een voorsprong van 10-2 in het voordeel van Holten op het scorebord. Met name Karlijn Hoogveld ((vanaf de hoek) en Julia Hanevelt (vanaf de cirkel) scoorden een paar prachtige doelpunten. Na de 11e Holtense treffer van de geroutineerde Ilse Klaassen stokte de Holtense productie enigszins. Hierna kwam Wijhe sterk terug en stond er bij rust 7-13 op het scorebord. Na de pauze verkleinde Wijhe de achterstand tot 10-14, waarbij zeer goed keeperswerk van de Wijhese goalie hier debet aan was. Mede door een snelle break out, door een sluwe boogbal en via een schot vanuit de hoek scoorde hierna de Holtense uitblinkster Karlijn Hoogveld en nam Holten een beslissende voorsprong 11-20. De slechts 15-jarige Mare Visser maakte haar competitiedebuut in de Holtense hoofdmacht en maakte vooral verdedigend een sterke indruk. Het slotakkoord was voor Anne Rechterschot, die de eindstand bepaalde op 20-27. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 11, Ilse Klaasses 5, Anne Rechterschot 3, Gitta Bekkernens, Lieke Ebrecht, Julia Hanevelt allen 2 , Michaëla Spoor en Rikke Drenth beiden 1. Komende zaterdag 9 oktober om 19:15 uur spelen de Holtense dames 1 in sporthal ’t Mossink tegen Achilles 1 uit Apeldoorn. Dames 2 van Holten versloeg ABS 3 in Bathmen makkelijk met 23-10. Bij de jeugdhandbalteams van HV Holten was er wisselend succes Dames B 1 leek met Achilles uit Apeldoorn en lastige tegenstander te hebben. Niets bleek minder waar. Holten was vanaf het begin duidelijk sterker. Met goed aanvalsspel werd al bij rust een ruime 12-5 voorsprong genomen. Ook na rust bleef Holten veel te sterk. Achilles kwam slechts 1x tot scoren, terwijl Holten er nog 10 bij maakte. Een mooie start met een 22-6 overwinning was het resultaat. Dames B 2 moest aantreden tegen Swift ’64. Het was duidelijk even wennen voor de dames. De gasten uit Swifterbant waren qua tempo en technisch iets vaardiger dan Holten. Na een 1-6 achterstand wist Holten bij rust de stand tot 3-7 terug te brengen. Na rust wist Swift uit te lopen naar een 5-15 voorsprong. In de slotfase liep het nog weer even beter en kon Holten tot 9-17 terugkomen. Dames C 1 speelde tegen Sc Klarenbeek. Holten startte voortvarend en kwam met 6-2 voor. Daarna wist Klarenbeek zich terug te knokken in de wedstrijd wat tot een 10-8 ruststand leidde. Ook na rust deden de beide teams niet veel voor elkaar onder en werd er flink gescoord. Holten was niet iets trefzekerder wat leidde tot een verdiende 22-18 overwinning. Dames C 2 speelde thuis tegen Lettele C 1. De tegenstander was duidelijk verder dan het jonge Holtense team. Voor aanvallend wist Holten te weinig kansen te creëren. Dit leidde tot een 2-7 stand bij rust. Na rust ging Lettele in een hoger tempo spelen, waar Holten de nodige moeite mee had. Men bleef echter goed zijn best doen! Meer dan de 7-24 nederlaag zat er helaas die morgen niet in. Dames E 1 trad in haar eerste wedstrijd aan tegen Heeten E 2. De Holtense meisjes hadden fysiek iets meer in te brengen wat leidde tot een 5-2 voorsprong bij rust. Tot enthousiasme van de vele ouders, opa ’s en oma’s op de tribune bleef het team ook in de 2e helft goed spelen en scoren! Dit leidde tot een mooie 10-6 overwinning voor de jongste HV Holten telgen. Volgende week spelen de jeugdteams uit. Op 16 oktober is vanaf 9.00 uur weer een vol programma in sporthal ’t Mossink in Holten.