Verlies dames 1 in hard duel

Afgelopen zaterdag speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in en tegen Huissen, dat in deze competitie evenals Holten 2 punten had vergaard.

Huissen nam al snel een 3-0 voorsprong, waarna Rikke Drenth vanuit de hoek tegen scoorde. Met name door een fantastisch spelende Karlijn en de talentvolle Lisan Aanstoot kwam Holten tien minuten voor de rust op 10-11 voorsprong. Deze achterstand boog Huissen om tot een voorsprong, zodat bij de stand 15-12 de rust in ging.

Na de pauze werd de strijd nog heftiger. De scheidsrechter werd daardoor gedwongen om steeds meer 2 minuten straffen en strafworpen uit te delen. Opvallend was dat Holten 4 strafworpen onbenut liet. Ondanks dit feit bleef deze wedstrijd spannend, doordat ook de zussen Famke en Marloes Ulfman langzamerhand in vorm beginnen te komen en fraai scoorden. Halverwege de 2e helft was de stand dan ook 20-18. In de slotfase verloor Holten pas dit matige duel met Huissen 26-21, waarbij de Holtense dames qua blessures nog vrij ongeschonden uit deze wedstrijd zijn gekomen.

Komende zaterdag 11 november om 20:10 uur spelen de Holtense dames in sporthal ’t Mossink tegen het hoog geklasseerde Kwiek 3 uit Raalte.

Scores Holten: Karlijn 9, Lisan Aanstoot 4, Ilse Klaasses 2, Anne Rechterschot 2, Famke Ulfman 2, Marloes Ulfman 1 en Rikke Drenth 1.