Verdiende zege HHZD op dames 1

Afgelopen zondag speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in sporthal Hoogerheyne in Heino tegen Heino Handbal Zet Door. Gezien de voorgaande 3 duels tegen HHZD, die allemaal ruim verloren gingen, was de verwachting, dat ook dit keer Holten tegen het hogergeplaatste HHZD het onderspit moest delven.

In de beginfase kon Holten het nog enigszins bolwerken. Na 10 minuten was de stand 4-2 in het voordeel van HHZD. Hierna nam HHZD een steeds ruimere voorsprong. Aan Holtense kant was Ilse Klaasses, zowel verdedigend als aanvallend de uitblinkster, maar ook zij kon niet voorkomen, dat Holten bij rust al tegen ook behoorlijke achterstand aankeek:16-9.

Na de pauze veranderde er weinig aan het spelbeeld. Hoewel het de Holtense dames zeker niet aan inzet ontbrak, was HHZD toch het betere team. Verdedigend had Holten met Amber Klumpers op goal het wel redelijk voor elkaar, maar aanvallend werden er te veel kansen onbenut gelaten. Bovendien hadden Mare Visser en Lisan Aanstoot pech door meermalen paal en lat te raken. Halverwege de 2e helft bij de stand 25-15 was de wedstrijd volledig beslist. Beide teams scoorden in de slotfase nog veelvuldig, zodat er een eindstand van 36-25 op het scorebord kwam.

Op zaterdag 24 februari om 20:10 uur staat in sporthal 't Mossink in Holten een belangrijke wedstrijd tegen Huissen op het programma. Gezien de stand op de ranglijst kunnen we dit een degradatieduel noemen. Huissen staat op de 10e plaats en de Holtense dames staan op de 11e plek.

Scores Holten: Ilse Klaasses 7, Karlijn 6, Mare Visser 6, Lisan Aanstoot 3, Famke Ulfman 1, Marloes Ulfman 1 en Luca Veldmaat 1.