Uitwedstrijd levert net geen punt op voor dames 1

Dames 1 van handbalvereniging Holten speelde afgelopen zaterdag voor de 1e uitwedstrijd in de 1e klasse in het prachtige sportcentrum Triominos in Duiven. Tegenstander HCL was volledig onbekend, omdat de afgelopen decennia hier nooit tegen gespeeld is. Coach Janek Wyrwich van Holten had mede gedwongen door blessures enkele jeugdspeelsters in zijn selectie opgenomen. Lisan Aanstoot maakte zelfs haar debuut in de Holtense hoofdmacht. In de beginfase waren beide teams nog aan elkaar gewaagd, maar langzamerhand nam HCL een 10-5 voorsprong. Holten maakte te veel afspeelfouten en enkele grote kansen werden niet benut. De voorsprong van HCL bij rust 12-7 was dan ook een logisch gevolg. Na de thee tapte Holten uit een ander vaatje. Met name Ilse Klaasses scoorde er lustig op los. Er werd door Holten agressiever gehandbald en na 12 minuten stond er al een gelijkstand 13-13 op het scorebord. Luca Veldmaat tekende vanuit de hoek voor de gelijkmaker. Ook HCL zag nu dat ze alles moesten geven om punten te pakken. Het publiek (waaronder een aantal Holtenaren) zag in het laatste kwartier een bloedstollende wedstrijd, waarbij Julia Hanevelt Holten zelfs op voorsprong zette 15-16. Een minuut voor tijd maakte Anne Rechterschot op fraaie wijze de twintigste treffer voor Holten 21-20. Holten probeerde de gelijkmaker nog te forceren door offensieve mandekking te spelen, maar dit mocht niet baten. Zaterdagavond 22 oktober spelen de Holtense dames in sporthal ‘t Mossink hun 2e thuiswedstrijd namelijk tegen HV Huissen. Aanvangstijdstip is 18:40 uur. Scores Holten: Ilse Klaasses 5, Julia Hanevelt 4, Anne Rechterschot en Luca Veldmaat beide 3, Gitta Bekkernens 2, Lisan Aanstoot en Lieke Ebrecht en Meike Veldmaat allen 1.