Strijdvaardig dames 1 verliest nipt

Afgelopend zaterdagavond kwam het op de 3e plaats staande HV Artemis in Holten op bezoek.
De uitwedstrijd in Doetinchem leverde in 2023 een ruime nederlaag van 28-20 op.

Al vanaf het begin van het duel was het duidelijk, dat de ploegen behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. Na 6 minuten stond er 2-2 gelijke stand op het scorebord. Luca Veldmaat was vanuit de hoek en in de break verantwoordelijk voor beide Holtense treffers. Met schoten van afstand was de prima spelende Mare Visser meerdere malen succesvol. Op de cirkel speelde Gitta Bekkernens zowel verdedigend als aanvallend en goede partij. Met een relatief kleine Holtense achterstand van 10-14 gingen beide teams rusten.

Aangezien Artemis nogal wat fysieke kracht in de door Bike Service gesponsorde wedstrijd gooide, werd dit na de pauze met gelijke munt door Holten beantwoord. Na 10 minuten in de 2e helft resulteerde dit al in de tussenstand van 14-16. De beide scheidsrechters hadden de handen vol aan deze pittige wedstrijd, zodat ze zowel voor als na de rust genoodzaakt waren om diverse 2 minuten straffen en strafworpen uit te delen. Kantelpunt in de wedstrijd was het feit, dat Holten niet profiteerde, van een overtal (2 speelsters meer) situatie. Er werd op dat moment niet door het Holtense team gescoord. Ook de goede keepster van Artemis voorkwam diverse Holtense treffers. Halverwege de 2e helft stond Holten op een 15-20 achterstand. De geroutineerde Karlijn en opbouwster Lisan Aanstoot zorgden ervoor dat tien minuten voor tijd de wedstrijd toch nog spannend bleef 18-20. Uiteindelijk trokken de Holtense dames aan het kortste eind. Ilse Klaasses en Karlijn bepaalden de eindstand op 20-22.

Komende zondagmorgen 4 februari om 11:45 uur spelen de Holtense dames in sporthal Hoogerheyne in Heino tegen HHZD.

Scores Holten: Karlijn 4, Ilse Klaasses 4, Mare Visser 4, Luca Veldmaat 3, Lisan Aanstoot 1, Gitta Bekkernens 1, Famke Ulfman 1, Marloes Ulfman 1, Anke Wibbelink 1.