Spannende wedstrijden voor de Holtense handbaljeugd

Meisjes A kwam deze week 2x in het veld. Donderdagavond werd in Raalte gespeeld tegen de nummer 2 Kwiek een van de 3 sterkste teams in deze klasse. De eerste helft liep het niet echt bij Holten en had het ook in verschillende spelsituaties niet veel geluk met de beslissingen van de scheidsrechter. Daardoor keek het bij rust tegen en kansloze 15-4 achterstand aan. Na rust liep het bij Holten veel beter en werden de spelsituaties uit de eerste helft beter beoordeeld door de scheidsrechter(!) Dit gaf Holten meer steun waardoor de tweede helft ronduit goed van Holten mag worden genoemd. Dat Kwiek duidelijk bij de kampioenskandidaten hoort was duidelijk,maar de 30-15 eindstand gaf aan dat Holten zich in de 2e helft kranig weerde. Zondag was thuis DSC de tegenstander. Uit was gewonnen en dat wilde Holten graag herhalen. Wel moest door blessures een beroep worden gedaan op Mela en Renske uit de C jeugd – die het keurig deden -. Holten startte goed en kwam met 5-2 voor. Daarna werd DSC sterker en wist het bij rust een nipte 7-8 voorsprong te nemen. Na wat tactische aanwijzingen in de rust kwam Holten snel gelijk. Daarna scoorden beide teams om en om, waarbij Holten wel enkele goede kansen mistte. Bij de stand 13-13 brak voor Holten een goede fase aan. 2 breaks van Mare en enkele fraaie reddingen van Riëlle er, brachten Holten naar een 18-13 voorsprong. DSC kon nog 1x tegen scoren, maar de punten bleven met een mooie 18-14 zege in Holten. Scores: Mare 10; Tessa 5; Eva, Lauri en Anne 1.

Meisjes B speelde uit tegen Haarle. De thuiswedstrijd was kansloos met 9-21 verloren dus Holten wilde revanche. Het werd een gelijkopgaande wedstrijd. Holten mistte een paar kansen waardoor het bij rust 5-4 voor Haarle was. De tweede helft bleef erg spannend. Doeschka aan Holtense zijde in het doel, maar ook de keepster van Haarle keepten sterk.. Met een goede verdediging wist Holten met 8-8 een welverdiend punt uit Haarle mee naar Holten te nemen. Meisjes C 1 trad aan tegen de nummer 2 in de nieuwe poule waarin zij spelen. Door omstandigheden moest het team een beroep doen op 3 D speelsters. Holten begon scherp aan de wedstrijd. Verdedigend stond het prima en aanvallend werden mooie doelpunten gemaakt, waardoor een 4-0 voorsprong werd genomen. De eerste helft speelde Holten een keurige wedstrijd die eindigde met een mooie 7-5 voorsprong. De tweede helft ging gelijk op maar Holten bood veel tegenstand waarmee ze helaas enkele keren tegen een strafworp en 2 minuten opliepen. Voorwaarts benutte die kansen goed en liep in de laatste 5 minuten uit naar een 13-19 zege. Al met al een hele goede wedstrijd van Het jongen Holtense team dat streed met 200% inzet.

Meisjes D 2 trad thuis aan tegen het hoger geplaatste Dalfsen D 2. Uitwas er met 15-11 verloren, maar had er meer ingezeten. Dat wilde Holten thuis laten zien en dat deed het ook! Holten nam vanaf het begin het initiatief en kwam al vlot op voorsprong. Ook de Holtense keepster was prima op dreef en daardoor leidde Holten bij rust met keurig 8-5. Na rust waren de teams aan elkaar gelijk. Om en om werd er gescoord, maar Holten zorgde ervoor dat de voorsprong niet in gevaar kwam. Met een mooie 15-11 overwinning op de nummer 3(!) houdt Holten netjes aansluiting met de middenmoot.

Meisjes E 1 hadden HHZD (Heino) E 2 op bezoek. Holten startte fris en alert. In de eerste minuten kwamen de meiden met uitstekend keepsterswerk en het benutten van de schotkansen op een mooie voorsprong. In de tweede helft lag het spel dichter bij elkaar en kreeg Heino weer aansluiting. Die stijgende lijn wist HHZD goed door te trekken. Ondanks enkel goede Holtense acties was het vinden van het doel een hele opgave. Enkele keren moesten de meiden ook harde overtredingen aan de schotarm incasseren. Heino greep haar kans en was trefzekerder in de slotfase. Deze keer dus helaas geen overwinning voor Holten (7-11)Toch een compliment voor de aanvallende initiatieven voor dit jonge leergierige team met potentie! Op naar de volgende wedstrijd tegen Broekland.

Bij een aantal wedstrijden was Math Willems aanwezig en heeft heel veel foto's gemaakt. Op de besloten facebookgroep handbal Holten zijn alle foto's te zien. Ook kun je de foto's (zonder logo) bij hem bestellen. Zie zijn website voor contact en tarieven: https://www.mathwillemsfotografie.nl/