Snel handbalspel HHZD is dames 1 te machtig

Afgelopen zaterdagavond kwam het nog ongeslagen HHZD uit Heino in sporthal 't Mossink op bezoek. Op voorhand was HHZD dus een zware tegenstander, waarvan ook vorig seizoen 2 keer ruim van werd verloren.

HHZD begon meteen goed aan dit duel en stond na 5 minuten al met 1-5 voor. Langzamerhand kwamen de Holtense dames beter in hun spel. De talentvolle Lisan Aanstoot had in deze wedstrijd haar vizier duidelijk op scherp staan en ook de geroutineerde Karlijn scoorde er lustig op los. Halverwege de eerste helft gaf het scorebord dan ook 7-10 aan. In deze door IJsboerderij ÕANS gesponsorde wedstrijd bleef HHZD het iets betere team, maar Holten bleef vechtlust tonen, wat resulteerde in doelpunten van Ilse Klaasses en Lieke Ebrecht. De rust brak aan bij de stand van 13-16.

Na de pauze leek even een verrassende uitslag in de maak door een onhoudbaar afstandsschot van Lisan Aanstoot 14-16. Verder liet HHZD het niet komen. Vooral door snelle balcirculatie en ook prachtige counters vergrootte HHZD haar voorsprong 20-27. Ook kwam Holten in ondertal door 2 speelsters met een 2 minuten straf. In de slotfase scoorden de prima spelende Gitta Bekkernens vanaf de cirkel en Anke Wibbelink uit de hoek. De eindstand (26-33) werd bepaald door uitblinkster Lisan Aanstoot.

In een doelpuntrijk, pittig en attractief duel was HHZD de verdiende winnaar. Holten toonde een goede instelling en wanneer dat ze dat dit seizoen doorzetten, dan moet een middenmootpositie haalbaar zijn.

Komende zaterdag 4 november om 19:15 uur spelen de Holtense dames in sporthal de Brink in en tegen Huissen. Beide teams hebben tot dusverre 2 punten vergaard. Met de juiste instelling moet een zege voor Holten mogelijk zijn.

Scores Holten: Lisan Aanstoot 7, Lieke Ebrecht, Ilse Klaasses en Karlijn allen 4, Gitta Bekkernens en Anne Rechterschot beide 2, Rikke Drenth, Anouk van der Wal en Anke Wibbelink allen 1. Foto's volgen z.s.m