Publiek grote winnaar in attractief handbalderby

Afgelopen zaterdagavond stond voor dames 1 van Holten een wedstrijd op het programma tegen 100% Haarle. De thuiswedstrijd in Holten hadden de Holtense dames verdiend en ruim verloren. Op deze Sallandse Heuvelrug derby in sporthal De Veldkamp, waar eigenlijk niet veel meer op het spel stond, waren opvallend veel toeschouwers ook uit Holten op afgekomen.

Vanaf het begin werd het publiek getrakteerd op een mooie en spannende pot handbal. De teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd, wat o.a. bleek uit de stand halverwege de 1e helft 8-8. Tien minuten voor de rust brachten Gitta Bekkernens vanaf de cirkel, Ilse Klaasses met een afstandsschot en Lisan Aanstoot via een rebound Holten op een kleine voorsprong 9-11. Ook Haarle streed op het scherpst van de snede en zorgde voor een ruststand van 16-13.

Ook na de pauze konden de toeschouwers genieten van soms oogstrelend en gevarieerd handbal, die beide teams hun voorschotelden. Na elf minuten in de 2e helft was de stand 21-19, waardoor het uiterst spannend bleef. Holten speelde zowel defensief (met op goal Riëlle Pinkert) als aanvallend met name door de opbouwsters Anne Rechterschot en Ilse Klaasses uitstekend. Vanuit de hoek bracht Karlijn Holten tien minuten voor het eindsignaal bijna nog naast Haarle 26-25. In de slotminuten scoorde vooral Haarle nog enkele malen. Uiteindelijk stond er een eindstand van 30-27 op het scorebord. De algehele conclusie was dat de Holtense dames één van de beste wedstrijden van het seizoen hadden gespeeld tegen een hele goede tegenstander.

Op zaterdag 6 april om 19:00 uur speelt dames 1 in sporthal 't Mossink in Holten tegen het Nijmeegse Ha-STU. Ha-STU staat puntloos onderaan. Door winst of een gelijkspel tegen Ha-STU kan Holten de huidige voorlaatste plaats definitief veiligstellen.

Scores Holten: Karlijn 8, Ilse Klaasses 5, Anne Rechterschot 4, Julia Hanevelt 3, Gitta Bekkernens 2, Marloes Ulfman 2, Lisan Aanstoot 1, Luca Veldmaat 1 en Anke Wibbelink 1.