Prima competitiestart handbaljeugd.

Alle jeugdteams kwamen in actie en wisten hun wedstrijden te winnen!

Dames A startte uit tegen Overwetering A 1 in Olst. Holten vloog uit de startblokken en leidde al vlot met 1-6. Verdedigend stond het prima en aanvallend werden de kansen goed benut. Dit leidde tot een 6-12 ruststand. Ook na rust had Holten het betere van het spel. Aanvallend liep het iets minder, maar de snelle breaks werden goed benut. Even kwam Overwetering nog terug tot 11-14, maar 3 treffers van Holten zorgden voor een verdiende 13-17 overwinning.

Dames B 1 speelde uit tegen Zwolle B 2. Met mooie aanvallen en gevarieerd spel zette Holten de thuisploeg voor grote problemen. Bij rust leidde Holten dan ook verdiend met 5-14. Ook na rust kwam de zege niet in gevaar. Het spel bleef verzorgd en bijna alle speelsters kwamen tot scoren. Dit bracht een keurige 11-26 overwinning op het scorebord.

Meisjes C 1 begon de competitie in Deventer tegen DSC uit Diepenveen. Een scherpe start en goed aanvallend spel brachten Holten bij rust al op een 3-11 voorsprong. Beide keepsters aan Holtense zijde deden het prima en door de goede verdediging kreeg DSC weinig kansen. Holten bleef regelmatig scoren en bracht zo een ruime 8-21 stand op het scorebord.

Meisjes D 1 moest helemaal naar Dronten voor de wedstrijd tegen Swift ’64 D 1. Het team bracht de op de training geleerde spelsituaties prima in praktijk. Swift had daar niet al te veel tegenover te stellen. Bij rust leidde Holten met 4-10. Na rust ging het team goed door en werd een verdiende zeer ruime 10-24 overwinning geboekt.

Meisjes D 2 moest nog vroeger naar Dronten om tegen Swift ’64 D 2 te spelen. De eerste helft liep goed bij Holten en werd een 2-7 voorsprong genomen. Na rust bleef Holten sterker, maar werden veel kansen gemist. Daardoor bleef de eindstand steken op 4-10.

Meisjes E 1 speelde haar eerste competititiewedstrijd op het grote veld tegen Overwetering. Holten speelde onbevangen en het spelplezier spatte er vanaf! Tegen deze prima inzet was het team van Overwetering niet opgewassen.
Terecht stond er na 2x20 minuten een hele mooie 6-20 zege op het scorebord.

PROGRAMMA: Komend weekeinde kunnen de jeugdteams hun kunnen in eigen huis laten zien.

De wedstrijden die op het programma staan zijn:
Zaterdag 7 oktober: 9.30 Holten E 1 – CVO E 2 10.25 Holten D 1 – Zwolle D 2 11.10 Holten C 1 – Nijhof Broekland C 1 De F jeugd speelt 3 wedstrijden in Vaassen

Zondag 8 oktober: 10.00 Holten B 1 – SDOL B 1 11.00 Holten A 1 – SDOL A 1