Ongeslagen status dames 1 duurt ook na lockdown voort

Afgelopen zondag zou dames 1 van handbalvereniging Holten de competitie hervatten tegen Zwolle. In verband COVID19 besmettingen bij de speelsters van Zwolle kon deze wedstrijd geen doorgang vinden. Aangezien de wedstrijd van Klarenbeek ook was afgelast, werd op het laatste moment in Klarenbeek de wedstrijd Klarenbeek 1 – Holten 1 vastgesteld. De dames uit Klarenbeek stonden op de 4e plaats en waren er gebrand op om de Holtense dames het 1e puntverlies toe te brengen. In de beginfase liet Klarenbeek prima handbal zien en halverwege de 1e helft stond er dan ook een gelijkstand op het scorebord 6-6. Hierna kwam Holten beter in de wedstrijd met name door succesvolle break-outs van Karlijn Hoogveld en Marloes Ulfman. Vlak voor de pauze bepaalde Gitta Bekkernens door een prachtig schot de ruststand op 11-15 in het voordeel van Holten. De 2e helft gaf een heel ander wedstrijdbeeld te zien. Holten speelde in een hoger tempo en de Klarenbeekse dames hadden hier geen antwoord op. De noodgedwongen lange winterstop had beslist geen invloed op de puike conditie van de Holtense dames. Holten counterde veelvuldig en met name de jeugdige en snelle Luca Veldmaat rondde deze break-outs prima af. Door het scorend vermogen van Julia Hanevelt en Karlijn Hoogveld in de slotfase stond er uiteindelijk toch nog een grote uitoverwinning op het scorebord 21-37. Al moet gezegd worden, dat Klarenbeek het geluk niet aan zijn zijde had. Ze schoten gedurende de wedstrijd wel 10 keer op de paal en lat. Komende zaterdagavond 12 februari 19:30 uur is de wedstrijd Holten 1 – LHC 2 gepland. Ook bij deze wedstrijd is weer publiek met in achtneming van de coronamaatregelen toegestaan. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 8, Julia Hanevelt 6, Gitta Bekkernens 5, Anne Rechterschot en Marloes Ulfman beide 4, Lieke Ebrecht en Ilse Klaasses beide 3, Michaëla Spoor en Luca Veldmaat beide 2.