Ongelukkig verlies dames 1 in zeer spannende handbalderby

Zondagmiddag kwam ABS uit Bathmen in sporthal 't Mossink op bezoek. Gezien de stand op de ranglijst maakte ABS de grootste kans op de zege.

Om half twee, voor een bijna volle tribune, gaven de beide goed fluitende scheidsrechters het beginsignaal. Na een kwartier stond er een gelijke stand (7-7) op het scorebord en was het al vrij duidelijk, dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Holten speelde voor haar doen een bijzondere sterke wedstrijd, waarbij met name aanvallend de jeugdige Lisan Aanstoot en routinier Ilse Klaasses zich onderscheidden. Ook verdedigend had Holten het goed voor elkaar met Gitta Bekkernens als rots in de branding en Amber Klumpers als prima sluitpost. Aan het einde van de 1e helft scoorden Luca Veldmaat en Karlijn vanuit de hoek nog fraai. Bij de stand van 13-14 gingen beide clubs rusten.

In deze door Door Communicatie gesponsorde wedstrijd bleken beide teams ook direct na rust niets voor elkaar onder te doen. Halverwege de 2e helft kwam Holten door cirkelspeelster Gitta Bekkernens op een 21- 19 voorsprong. De strijd werd steeds heftiger, waardoor de scheidsrechters de wedstrijd even stil legden om beide teams tot de orde te roepen. Het vervolg van deze pittige wedstrijd bleef uitermate spannend. 7 minuten voor tijd stond er weer een gelijke stand van 23-23 op het scorebord. In de slotfase trok ABS toch de winst naar zich toe. Mooie doelpunten van Marloes Ulfman en Ilse Klaasses konden dit niet voorkomen. Een gelukkige zege van 25-26 in het voordeel van ABS was een feit. Een onverwacht sterk spelend Holten had minimaal een gelijk spel verdiend.

In 2024 hoopt het 1e team van handbalvereniging Holten dit sterke spel voort te gaan zetten. Op zondagmiddag 14 januari 12:10 uur wordt er opnieuw thuis gespeeld namelijk tegen Wijhe '92 dames 2.

Scores Holten: Karlijn 9, Ilse Klaasses 5, Lisan Aanstoot 4, Gitta Bekkernens 2, Anne Rechterschot 2, Marloes Ulfman 2 en Luca Veldmaat 1.