Ervaren Groote Schaarsberg nieuwe handbaltrainer HV Holten

2023-04-22

Afgelopen donderdag tekende Richard Groote Schaarsberg (zie  foto) onder toeziend oog van penningmeester Ester Aanstoot en technisch commissielid Jan Victor Dorlas zijn contract.

Met onmiddellijke ingang zal hij als trainer/coach bij dames 1 van handbalvereniging Holten aan de slag gaan. Bovendien zal hij dames 2 gaan trainen. De in Groenlo wonende Groote Schaarsberg is afgelopen jaren trainer/coach geweest van o.a. de hoofdklassers Broekland en Wesepe. Voor Broekland trainde Groote Schaarsberg één seizoen de dames van Bornerbroek. Daarvoor was hij voornamelijk werkzaam binnen het herenhandbal. Zelf heeft Richard bij Grol in derde divisie gehandbald.

De huidige trainer van Holten Janek Wyrwich volgt de omgekeerde route en wordt trainer van Wesepe, dat in de 2e klasse speelt. Vorig seizoen loodste de Rijssense Janek Wyrwich dames 1 van Holten naar het kampioenschap in de 2e klasse. Dit seizoen verliep het in de 1e klasse, mede als gevolg van vele langdurige blessures, minder rooskleurig en eindigde de Holtense hoofmacht op de voorlaatste plaats in de 1e klasse.

In mei zal dames 1 van Holten al onder leiding van Groote Schaarsberg deelnemen aan het bekertoernooi.

Tenslotte heten wij Richard van harte welkom bij onze vereniging en we hopen op een prettige samenwerking en vele succesvolle jaren!

Verder willen wij Janek bedanken voor zijn bijdrage aan de goede resultaten van de diverse teams van HV Holten en succes wensen bij zijn nieuwe vereniging Wesepe!