Koploper dames 2 wint van Brummen 1

Zaterdag stond in het voorprogramma van dames 1, onze wedstrijd tegen Brummen dames 1 gepland, de nummer 5 op de ranglijst. We begonnen de wedstrijd zonder een aantal basisspeelsters, waren een aantal andere ook weer hersteld van een blessure, dus met wat aanvullingen uit de jeugd begonnen we met een leuke selectie. De wedstrijd begon moeizaam, we kwamen niet echt los van Brummen en we bleven elke keer op 2 punten voorsprong steken. Het handbal van Brummen was vrij fysiek en een tikje stug, waardoor wij in onze aanvallen er niet goed doorkwamen. Gelukkig stond de verdediging wel scherp, waardoor we niet teveel tegen doelpunten kregen. En toen halverwege de eerste helft begon onze Aniek warm te draaien, wat resulteerde in een paar mooie doelpuntjes! De stand breidde we wat verder uit, wat leidde tot een ruststand van 13-8. Na de rust konden we echter niet goed vat krijgen op Brummen, de verdediging zat niet goed dicht waardoor er gaten vielen en Brummen weer in kon lopen op de stand. Na 10 minuten in de tweede helft ging het even bijna weer gelijk op, 13-11. Maar na een korte peptalk van onze coach Francien (en ookJulia de 1ste helft) kwamen we weer op dreef! Onze 'leen'speelsters en toppers van de jeugd: Mare en Lisan, hebben bijna alle doelpunten gemaakt in de tweede helft. Door hun goede doelpuntjes en de sterke verdediging eindigde de stand gelukkig in ons voordeel, 18-13. Wat betekent dat we nog steeds de koploper in de poule zijn! Volgende week zondag, op de vroege ochtend, spelen we om 9:30 in Vaassen tegen CVO. De nummer 2 v.d. poule, dus wie zich nog verveelt ... We kunnen zeker wat aanmoediging gebruiken!