Kampioen dames 2 wint ook haar laatste wedstrijd

Daar zijn we weer, en ik hoor jullie denken huh dat is snel na de kampioenswedstrijd afgelopen zaterdag. Jaa dat klopt, maar de geplande datum voor deze wedstrijd paste niet goed in de Nieuw Heetense agenda, dus vandaar een verplaatste wedstrijd naar de dinsdagavond. Onze laatste wedstrijd van de competitie dit jaar.., en dat tegen Nieuw Heeten dames 3, de hekkensluiter van de ranglijst.

We begonnen de warming-up goed, namelijk met een heerlijk groot stuk slagroomtaart van onze hoofdsponsor de Coop - Leon Haanstra. SMULLEN! De wedstrijd zelf begonnen we helaas niet zo goed, de verdediging zat niet goed dicht waar Nieuw Heeten goed gebruik van maakte. Daarnaast bevatte de aanvallen niet genoeg druk, waardoor we geen gaten creeërde. En als we dan een gaatje gevonden hadden in de verdediging, dan maakten we de kans niet scherp genoeg af. Al goed, dit leidde tot een ruststand van 6-9. In de rust even een peptalk naar elkaar toe, waardoor de knop omging. We kregen meer grip in de verdediging, door de opbouwers van Nieuw Heeten meer uit te dekken en schotkansen voor hen te voorkomen. En kwamen ze er toch nog doorheen, dan stond onze sterke (inval)keepster Amber er nog! In de aanvallen creeërden we meer druk, zodat we de opbouwers goed vrij speelden. De kansen maakten we beter af en daardoor liep de stand verder uit in ons voordeel! Al met al niet onze beste wedstrijd, maar toch gaan de punten weer mee naar Holten. Eindstand 12-25.

Afgelopen zaterdagavond hebben we ons kampioensfeestje goed gevierd en na deze wedstrijd hebben we een prachtig seizoen afgesloten, met fanatieke wedstrijden waarbij gezelligheid en teamspirit voorop stonden. We willen al onze supporters bedanken en hopelijk tot volgend jaar in sporthal t Mossink