JEUGDVERSLAGEN weekend 21 en 22 januari

Dames A 1 speelde thuis de altijd beladen derby tegen Heeten A 1. Het verschil in punten was 2 en bij winst kon Holten Heeten in de stand passeren. Na de uitnederlaag was Holten er dus op gebrand om de winst te pakken. Vanaf het eerste balcontact was duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Holten startte met scoren, maar daarna ging het om en om en stonden beide teams beurtelings voor. Vlak voor rust kwam Holten op 8-6, maar Heeten wist op 9-9 weer langszij te komen. Met een laatste treffer leidde Holten bij rust met 10-9. Ook na rust bleef het gelijk opgaan. Met goed handbal van beide zijden; afstandschoten en combinaties aan de cirkel was het een mooie partij voor het publiek. Met nog 10 minuten te spelen wist Holten voor het eerst 2 doelpunten voor te komen (22-20) Heeten was even van slag en heel attent wist Holten met een onderschepping en een snelle break de voorsprong te vergroten tot 24-20. Heeten zette nog alles op alles, maar Holten speelde bekeken de wedstrijd tot winst uit, Eindstand 25-23. Door deze zege passeert Holten Heeten op doelsaldo en staat het nu op de 3e plaats.

Dames A 2 speelde thuis tegen PCA Kwiek A 2. Uit had Holten kansloos met 32 - 14 verloren, maar Holten had vandaag andere plannen. Direct vanaf het begin speelden de dames zeer geconcentreerd en werden de kansen prima benut. Ook de Holtense defensie stond uitstekend en de Holtense keepster stak in bloedvorm en pakte fraai een aantal schoten. Daardoor liep Holten langzaam uit en duurde het bijna 15 minuten(!) voordat Kwiek haar eerste treffer kon scoren! De voorsprong bij rust van 10-3 was dan ook volkomen verdiend. Na rust werd de wedstrijd en beetje grimmiger, omdat Kwiek zag dat ze vandaag het moeilijk zouden blijven houden. Holten bleef goed scoren. Kwiek schakelde verdedigend over op een 3 – 3 defensie, maar werd ook daar keurig door Holten uitgespeeld. De voorsprong groeide zelfs tot 22-1. Holten had in de slotfase wat moeite om de concentratie vast te houden, Daardoor kon Kwiek met 3 treffers in de slotminuten de stand nog iets dragelijker maken. Maar volkomen verdiend bleven de 2 punten met een 23-16 zege in Holten.

Meisjes B 1 speelde thuis tegen Lettele. Uit was het een onnodig gelijkspel geworden (11-11) en Holten wist dat het bij winst DSC kon passeren in de stand. Holten startte goed en kwam vlot met 2-0 voor. Daarna werd er weinig gescoord, waardoor bij rust maar een 5-2 voorspong op het bord stond. Na rust had Holten het betere van het spel en werd er meer gescoorde. Maar ook Lettele benutte haar kansen beter. Daardoor ontspon zich een leuke wedstrijd waarbij Holten met de 15-10 overwinning redelijk makkelijk overeind bleef. Holten B 1 staat nu op doelsaldo op de 4e plaats.

Meisjes C 1 presteert de laatste weken prima en heeft de aansluiting met de top gevonden. Nijhof Broekland en DSC staan samen met 2 punten voorsprong aan kop. En juist DSC kwam zaterdag op bezoek; een topper dus. Holten speelde goed en wist regelmatig een voorsprong van 2 of 3 doelpunten te nemen., maar toch kwam DSC telkens weer terug. De rust brak aan met een minimale 8-7 voorsprong voor Holten. In de 2e helft trok Holten het spel steeds meer naar zich toe. Snelle aanvallen en snoeiharde schoten waren te machtig voor de gasten uit Diepenveen. Holten bouw de zo een wat ruimere 5 doelpunten voorsprong op en gaf deze niet meer uit handen! Eindstand 23-18.Door deze zege stijgt Holten naar de 2e plaats met evenveel punten als Broekland dat 1 wedstrijd minder heeft gespeeld. 4 februari komt Broekland naar Holten en zal de competitiebeslist kunnen worden.

Meisjes D kende zaterdag enkele blessures en ziekte. Daarom werd een beroep gedaan op enkele D speelsters die al in de C jeugd spelen. Tegen DSC D 1 maakte dat het team wel sterker. Uit werd met 12-10 verloren en Holten wilden u de punten wel in eigen huis houden. Vanaf het begin bleek wel dat Holten iets meer spel en schotkracht had dan de tegenstander. Dit leidde tot een 10-4 stand bij rust. Ook na rust balde Holten goed door en werd een keurige 16-7 overwinning geboekt. Holten heeft zich daarmee netjes met 7 punten in de middenmoot genesteld.

Meisjes E is door de goede resultaten nu 2 klassen hoger ingedeeld. Na de keurige winst op HHZD van vorige week, wist Holten dat er sterkere tegenstanders zouden komen. Afgelopen zaterdag bleek dat tegen het E 1 team van SDOL. De thuisploeg was net iets vaardiger dan Holten. Toen Holten ook door een blessure nog enige tijd zonder wissels moest spelen, kon SDOL het verschil uitdrukken in een 9-3 eindstand. De laatste treffer van Holten werd in de slotseconden gescoord vanaf eigen helft!