Jeugdverslagen 25 en 26 maart.

Dames A 2 moest vroeg op stap naar Raalte voor de wedstrijd tegen PCA/Kwiek om 9 uur. De thuisploeg stond 3 plaatsen hoger dan Holten. In de eerste helft werd goed samengespeeld en waren beide teams aan elkaar gewaagd. De rust brak aan met 6-6. In het begin van de tweede helft scoorde Holten en kwam het met 6-8 voor. Kwiek liet dat niet op zich zitten en kwam bij 11-11 weer gelijk. In de loop van de 2e helft bleek Kwiek conditioneel sterker dan Holten waar enkele speelster met lichte blessures speelden. Dit brak Holten op waardoor Kwiek kon uitlopen naar een 18-14 overwinning. Beide keepsters speelden sterk, maar voor Holten zat een 2e zege op dit team er op deze zondagmorgen niet in.

Meisjes B 2 speelde in Bathmen haar uitwedstrijd tegen Lettele. Holten speelde een degelijke wedstrijd. Aanvallen werden goed uitgespeeld alleen het tempo lag niet erg hoog. Zo wist Holten bij rust met 7-10 de leiding te nemen. Ook na rust was Holten het betere team. Er werd regelmatig gescoord en verdedigend liet het team weinig steken vallen. Dit leidde tot een verdiende 11-19 zege. Holten blijft zo volop in de strijd om de 4e plaats.

Meisjes C 1 speelde in Apeldoorn tegen het 2e team van Achilles dat op de 4e plaats staat. Holten speelt een sterk seizoen wilde dat ook nu laten zien. Achilles verdedigde echter zeer fysiek waar Holten veel moeite mee had. De ruststand was dan ook maar 5-6. In de 2e heflt gooide Holten het tempo flink omhoog. Met de snelle goed uitgespeelde aanvallen werd Achilles nu keer op keer voor onoverkomelijke problemen gesteld. Achilles wist zo nu en dan iets terug te doen. De overwinning van Holten kwam deze zaterdagmorgen dan ook door hard werken voor elkaar. De verdiende eindstand werd 9-19.

Meisjes D 1 speelde ook in Bathmen tegen Lettele D 1. Dit team is na de Kerst in de klasse geplaatst en presteerde tot nu to best goed. Holten was dus gewaarschuwd. Lettele bleek over 2 goede schutters te beschikken die bijna alle doelpunten voor hun rekening namen. Tot de rust kon Holten daar redelijk in meegaan. Rust 6-4. Na rust bleven beide team regelmatig scoren, waarbij Lettele net iets trefzekerder was dan Holten. Eindstand 20-14.

Meisjes E 1 speelde thuis tegen Achilles E 1. De gasten speelden met 2 jongens in het team en leken een leuk spelletje te kunnen spelen. Holten ging daar echter goed in mee en wist in het fluitsignaal met een verre worp een 7-5 voorsprong te nemen. Na rust werd Holten sterker. Ook verdedigend liep het van tijd tot tijd goed. Holten wist daardoor na plaatsing in een 2 niveaus hogere klasse haar 3e overwinning(!) te boeken. Achilles moest met een 18-11 nederlaag terug naar Apeldoorn.