Jeugdverslagen 18 en 19 maart

Dames A 1 speelde thuis tegen het lager geplaatste Voorwaarts A 1. Uit had Holten al gewonnen, dus wilde het thuis ook de punten pakken. Holten startte messcherp. In de eerste minuten kregen de gasten uit Twello geen poot aan de grond en verdween elk schot bij Voorwaarts in het doel. Binnen 10 minuten leidde Holten als met 7-0 en leek het een “makkie” te worden op de zondagmorgen. Holten liet het tempo wat zakken en mede daardoor kwam Voorwaarts beter in haar spel. Holten hield wel de overhand, maar het overzicht van de beginfase was weg. Holten bleef wel scoren en hield de genomen voorsprong tot de rust vast 16-8 (zie foto)
De tweede helft werd een gelijk opgaande strijd. Beide teams scoorden regelmatig en Holten zorgde er keurig voor dat Voorwaarts niet terug kon komen in de wedstrijd. De glans mistte daardoor een beetje, maar de 25-18 zege was volkomen verdiend. Holten houdt daarmee de 3e plaats met 2 punten voorsprong op de dames van Heeten vast. Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen.

Dames A 2 speelde thuis tegen DSC. Dit team is later in de klasse geplaatst. Eerder in de competitie verloor Holten met 1 doelpunt verschil in Diepenveen. Holten begon rustig en met steun van een van de B speelsters werd het ook nu een wedstrijd waarin beide teams aan elkaar gewaagd waren. Holten had wat pech met de afronding, maar stond verdedigend haar mannetje. Daardoor leidde Holten bij rust nipt met 6-5. Ook na rust moest Holten er hard voor werken, maar dat deden de dames ook. Met een mooie combinatie vlak voor tijd kwam Holten op 12-11. Met wat kunst en vliegwerk en een fraaie redding van de keepster werd de winst vastgehouden. Een beloning voor de inzet. Met nog 1 wedstrijd te spelen blijft Holten met Schalkhaar strijden om de 4e plaats.

Meisjes B jeugd speelde thuis tegen PCA Kwiek B 3. Hoewel de gasten uit Raalte iets lager staan dan Holten, hadden de dames deze zaterdagmiddag meer moeite met het spel van de gasten dan in de uitwedstrijd. Door wat minder zorgvuldig afronden mistte Holten de nodige kansen. Kwiek wist bij rust een 4-8 voorsprong te nemen. Na rust liep het iets beter en had Holten zelfs het betere van het spel. Helaas was het niet genoeg om de opgelopen achterstand helemaal ongedaan te maken. Holten bleef steken op een 10-13 nederlaag.

Meisjes C 1 jeugd speelde thuis tegen Zwolle C 2. Het spelen in een 4-2 dekking was toch nog even wennen. Aanvallend lag het tempo ook niet hoog genoeg, waardoor Zwolle in de wedstrijd kon blijven. Na de rust schroefde Holten het tempo op en werd er ook vanaf afstand zuiverder gegooid. Dit leverde mooie doelpunten of met uiteindelijk een verdiende 19-9 overwinning. Holten blijft in het spoor van koploper Nijhof Broekland. Ook dit team heeft nu al 28 punten (!), maar een wedstrijd minder gespeeld. Voor een kampioenschap is Holten afhankelijk van een misstap van de koploper.

Meisjes D 1 jeugd ontmoette HV Schalkhaar eerder dit seizoen en speelde toen 13-13 gelijk. Bij de tegenstander trainen enkele dames bij de handbalschool, dus men was benieuw hoe het met de ontwikkeling van beide teams stond. In de eerste helft ontliepen beide teams elkaar weinig en bleef de stand lang gelijk. In de tweede helft leek het opnieuw spannend te worden, maar Holten werd in de slotfase sterker. Met enkele goede aanvallen werd Schalkhaar op achterstand gezet. Verdedigend werden ook weinig fouten gemaakt. Holten versloeg zo de gasten met een keurige 18-13 overwinning. Met nog 2 wedstrijden te spelen kan Holten de 5e plaats nog halen.

Meisjes E jeugd speelde uit in en tegen Schalkhaar. Dit team stond op de 2e plaats dus een hele sterke tegenstander voor het gepromoveerde team van HV Holten. Holten speelde zoals altijd met veel inzet, maar kwam toch technisch en fysiek te kort tegen de thuisploeg. Via een 9-1 stand bij rust verloor Holten na een betere 2e helft met 20-6.