F- toernooi en overige jeugdverslagen 11 en 12 maart.

Verslag van F toernooi:

Vol enthousiasme hebben de handbal talenten van F1 drie wedstrijden gespeeld in het Raaltese handbal bolwerk sporthal Tijenraan. Het energieke jongste team van HV Holten wist ook dit weekend weer mooie successen te boeken. Voorwaarts (Voorwaarts F2 2-7 HV Holten F1) en Wijhe (HV Holten F1 10-1 Wijhe '92 F2 ) konden het speltempo van het gedreven team niet bijbenen.Tijdens het duel tegen Schalkhaar F2 was er meer evenwicht. Een geduchte tegenstander waarmee Holten elke keer stuivertje wisselt. Deze keer ging Schalkhaar nipt met de winst vandoor.

De veelzijdige trainingen van Arno Bunkers werpen hun vruchten af en dat zie je terug op het veld. Hoofdcoach Monique Plantinga blikt dan ook zeer tevreden terug op deze zondagochtend: 'we hadden mooi samenspel en individuele acties die elkaar afwisselden én er is ruimte voor nieuw talent'. Zo maakte Lauren haar debuut en dat deed ze vol verve. Het F1 team heeft inmiddels 9 pupillen. De groei zit er op alle fronten in.

Zaterdag 25 maart a.s. spelen de F1-dames thuis in 't Mossink. Wederom 3 wedstrijden - in toernooivorm - worden vanaf 09:20 uur in de Spelzaal gespeeld.

Uiteraard hopen de meisjes dat nog meer kinderen zich aansluiten bij deze leuke groep.

Meisjes C 1 speelde uit tegen PCA Kwiek in Raalte. De dames hadden een makkelijke middag tegen het team uit Raalte. Door hoog tempo te spelen een goed te combineren in de aanval, lukte het om met fraaie treffers bij rust al een 4-11 voorsprong op te bouwen. Ook verdedigend sloot het met name in de tweede helft erg goed. Slechts 1 treffer wist Kwiek te scoren! Dit leidde tot een prima 5-26 zege.

Meisjes D moest uit naar SDOL in Luttenberg. Helaas werd het een fysieke wedstrijd waar Holten zeker inde eerste helft veel moeite mee had. Veel klemmen en duwen waar wel voor gefloten, maar niet voor gestraft werd. Al snel stond Holten met 7-1 achter tegen dit lager geplaatste team. Na uitleg en aanwijzingen van de coaches in de rust, ging Holten uit een ander vaatje tappen. Holten kwam terug in de wedstrijd en had vlak voor tijd zelfs nog de winnende treffer kunnen maken. Het bleef echter bij een 12-12 gelijk spel, met een wat nare nasmaak over het niveau van de wedstrijd.

Meisjes E speelde thuis tegen Heeten E 1. Dit is een van de betere teams in de poule. Holten moet wekelijks wennen aan de 2 niveaus hogere plaatsing in de competitie. Heeten was technisch en fysiek duidelijk beter. Bij rust was de stand 2-14. In de loop van de 2e helft ging het steeds beter. Er werd met veel inzet gespeeld, maar dat leverde na een betere 2e helft toch een slechts 6-20 nederlaag op.