JEUGDVERSLAGEN 1 en 2 april

Alle jeugdteams succesvol in laatste thuisweekend! Voor de meeste teams was afgelopen weekend het einde van het zaalseizoen.
Voor HV Holten verliep dat uiterst gunstig. In alle wedstrijden kwamen de Holtense teams tot winst!

Dames A 1 speelde haar laatste thuiswedstrijd tegen rode lantaarndrager SDOL A 1. Holten startte goed en nam vlot een 2-0 voorsprong. SDOL kwam daarna goed terug en leidde na 10 minuten met 2-3. Holten pakte de draad daarna goed op en met leuk aanvallen spel en een attente verdediging wist het bij rust een 14-7 voorsprong op te bouwen. Na rust bleef Holten de betere ploeg en wist het de voorsprong tot 10 doelpunten uit te bouwen. Daarna werd het spel van Holten slordiger en wisten de gasten uit Luttenberg wat terug te doen. Holten bleef echter voldoende bij de les om de wedstrijd met 26-19 keurig te winnen. Op 15 april spelen de dames hun laatste uitwedstrijd tegen kampioen Wijhe. Dames A 1 eindigt in de competitie met een keurige 3e plaats in de 1e klasse.

Dames A 2 speelde haar laatste wedstrijd thuis tegen Lettele A 1. Holten nam weliswaar na de eerste aanval een voorsprong, maar moest daarna toezien dat Lettele de overhand had in de eerste helft. Dat overwicht wisten de gasten echter niet verder uit te drukken dan een voorsprong van 8-10 bij rust. Ook na rust waren de teams aan elkaar gewaagd. Met vooral beide keepsters in een hoofdrol leek Lettele de wedstrijd naar zich toe te kunnen trekken .. Het had zich echter verkeken op de veerkracht bij Holten. Met veel inzet en werklust knokte Holten zich vlak voor tijd naar een 21-21 stand. In een van de laatste aanvallen wist Holten echter ook nog de 22-21 op het scorebord te zetten. Lettele probeerde nog van alles, maar Holten hield het hoofd koel en gaf de winst niet meer uit handen. Een verdiende beloning voor hard werken! Door deze zege eindigt Holten A2 keurig als 5e in de 3e klasse.

Meisjes B 1 speelde haar laatste wedstrijd tegen kampioen schalkhaar B 2. Holten is een lastige tegenstander voor Schalkhaar, want uit wist Holten te winnen. Ook in deze wedstrijd liet Holten zien, niet onder de indruk te zijn van de kampioen. Met goede aanvallen en stug verdedigen wist Holten bij rust al een 7-5 voorsprong te nemen. Ook na rust bleef Holten aan de goede kant van de score. Schalkhaar liet van tijd tot tijd wel goed spel zien, maar Holten wist met veel werklust en inzet de zwakkere momenten bij de gasten uitstekend te benutten. Tot enthousiasme van zichzelf en het publiek wist Holten het seizoen af te sluiten met een welverdiende 14-12 zege op de kampioenen uit Schalkhaar. Met deze zege stelde het team ook keurig de 4e plaats in de 3e klasse veilig.

Meisjes C 1 was dit weekeinde vrij. 15 april staat nog de uitwedstrijd tegen de no 5 Wesepe op het programma. De uitslag van dit duel is niet meer van belang voor de eindstand. Holten dat lang meestreed om het kampioenschap, eindigt met 2 punten minder als 2e in de 3e klasse.

Meisjes D 1 speelde tegen kampioen CVO. Uit werd ruim met 16-10 verloren, maar het jonge team wilde laten zien wat het in haar mars heeft. Het werd een spannende wedstrijd waarin CVO in de eerste helft geen overwicht wist te bewerken. Het was zelfs Holten dat met 7-6 de rust inging. Ook in de 2e helft bleef het gelijk op gaan. Beide teams scoorden om en om. Met nog een paar minuten te spelen kwam Holten op voorsprong. In de spannende slot minuten stopte de keepster van Holten nog 2 prima ballen en wist Holten met 13-12 een welverdiende overwinning te boeken. Holten speelt komende week nog uit tegen de nummer 4 Nw. Heeten, maar ongeacht die uitslag haalt het team toch een keurige 5e plaats in hun klasse.

Meisjes E 1 was het weekend vrij. Zij spelen 15 april bij Wesepe hun laatste wedstrijd. In deze klasse worden geen standen bijgehouden. Holten heeft het echter prima gedaan. Zo goed zelfs dat het team in het nieuwe jaar 2 klassen hoger is gaan spelen. Ondanks die promotie werden er in deze zware poule toch ook nog weer 3 wedstrijden gewonnen!