Jeugdteams spelen in Bornerbroek

De D en E jeugd speelden afgelopen zaterdag op het toernooi in Bornerbroek. Hoewel het beiden 1e teams zijn, waren ze te zwaar ingedeeld met allemaal 1e teams die bijna allemaal uit 2e jaars D en E jeugd bestonden. Een hele zware opgaaf tijdens erg warm weer ……

De D jeugd speelde 5 wedstrijden. Tegen de Tukkers was het even wennen op het gras en deze wedstrijd ging ongelukkig met 9-8 verloren. DHV was erg sterk en het vizier bij Holten stond niet op scherp. Eindstand 16-0. Tegen Borhave liep het al iets beter maar meer dan de 9-3 zat er niet in. Meppel leek op papier een gelijkwaardige stegenstander. Holten speelde een prima partij en won verdiend met 9-3. In de slotwedstrijd moest Holten tegen Avanti. Dit team moest met 14 doelpunten verschil van Holten winnen om 1e te worden. DHV stond dan ook met belangstelling te kijken wat er ging gebeuren. Holten verkocht haar huid duur en stond bij rust maar met 1-3 achter! Na rust was de pijp leeg, maar Holten deed wat het kon en met 2 goede doelpunten in de slotfase kon DHV juichen en op doelsaldo de poulewinst pakken. Holten pakte door de zege op Meppel de 5e plaats.

De E jeugd had de 2 nieuwe jeugdleden meegenomen om kennis te maken met het handbalspel. De poule waar Holten in speelde was echter veel te sterk. Een hele dikke pluim voor de meiden die er alles aan deden en iedere wedstrijd met volle inzet weer de wedstrijden in gingen!! Helaas ging de wedstrijd tegen Meppel op het laatste ogenblik met 7-6 verloren. De wedstrijden tegen de andere teams ( Dynamiek, Combinatie, Borhave en De Tukkers) gingen verloren. Holten eindigde daardoor als 6e. Een warme leerzame dag waarin de Holtense E jeugd liet zien te kunnen knokken en niet weet van opgeven!