JEUGD: Verslagen 28-29 januari

Het was een goed weekeinde voor de Holtense jeugd. Hoewel op 1 na alle wedstrijden uit werden gespeeld, was er toch maar liefst 4x winst!

Dames A 2 speelde uit tegen Lettele A 1. Deze keer zonder inleenspeelsters. De hele eerste helft ging de wedstrijd gelijk , wat leidde tot een ruststand van 8-8. In de tweede helft werd steeds beter gespeeld. Teamleden coachen elkaar goed en deelden complimenten uit. In die positieve sfeer vonden de meiden elkaar steeds beter en werd met goed spel een prima 14-19 overwinning geboekt! Klasse dames.

Meisjes B 1 speelde uit tegen koploper Schalkhaar B 2. Thuis was ruim met 12-21 verloren, dus er werd wat gevraagd. Holten startte uitstekend. De verdediging stond goed en ook aanvallend werd goed gespeeld. Schalkhaar had moeite met Holten en leidde bij rust slechts met 8-7. Na rust bleef Holten er prima op zitten en kreeg de thuisploeg het steeds moeilijker. De dames bleven attent spelen en wisten daardoor een onverwachte maar welverdiende 12-14 zege te boeken!

Meisjes C 1 speelde ook tegen Schalkhaar. Hun tegenstander staat lager en Holten is nog volop in de run voor een kampioenschap. Het begin van Holten was stroef en slordig. Pas in de laatste 10 minuten van de eerste helft verhoogde Holten het tempo en liep het vlot uit naar een 5-13 voorsprong. Ook na rust was de start van Holten slordig. Schalkhaar wist de achterstand te verkleinen. Ook nu was een versnelling in de slotfase voldoende om Schalkhaar definitief naar een ruime 14-25 nederlaag te spelen.

Meisjes D moest naar Lemelerveld. Thuis was kansloos verloren, maar door omstandigheden speelden 3 D speelsters uit het C team deze wedstrijd mee. Dat maakte wel een verschil. Holten speelde veel sneller en ook verdedigend stond het goed. LHC wist niet wat het overkwam en keek bij rust tegen een niet verwachte 2-8 achterstand aan. Met fysieke inzet, wat de nodige irritatie opleverde, probeerde LHC het tij nog te keren. Holten hield het hoofd er echter goed bij en haalde sportief haar gram met een ruime 4-19 overwinning op LHC.

Meisjes E speelde thuis tegen CVO E 1. De eerste helft was niet te zien dat dit jonge team na de Kerstvakantie 2 niveaus hoger geplaatst is door het NHV. Holten gaf prima partij en leidde bij rust zelfs nipt met 9-8. Ook in de 2e helft ging het lange tijd goed met de gasten uit Vaassen mee. (13-16). In de slotfase ging de conditie een woordje meespelen en toen bleek dat 1 wissel net te weinig was. CVO drukte in die slotfase door en won met 15-21.