Handbaljeugd blijft het goed doen

In het weekend waarin H.V. Holten alleen maar uitwedstrijden speelde, waren de uitslagen wisselend.

Dames A moest voor haar uitwedstrijd naar Schalkhaar. Dit team had tot nu toe slechts 1 punt gepakt en dus lagen er kansen voor Holten. Door blessures moest het team wel een beroep doen op B -speelsters. Ondanks het vroege uur op zondagmorgen was Holten prima bij de les. In de beginfase nam Holten gelijk een 0-4 voorsprong. Ook in de verdere 1e helft was Holten attent en gaf de verdediging ook weinig weg. Resultaat was een keurige 2-9 voorsprong bij rust. Na rust kwam Schalkhaar beter in de wedstrijd. Langzamerhand wist het de achterstand te verkleinen tot 7-11. In de slotfase wist Holten de wedstrijd weer in handen te nemen werd de voorsprong weer uitgebouwd tot de verdiende 7-14 overwinning. Door deze zege neemt dames A nu een keurige 5e plaats in.

Meisjes C moest als mede koploper ook uit naar Schalkhaar dat in de middenmoot staat. Door het missen van 2 speelsters had Holten maar 1 wissel ter beschikking. Met een wat aangepaste opstelling begon Holten goed aan de wedstrijd. Beide teams waren echter aan elkaar gewaagd. Holten wist met enige moeite een 12-10 stand bij rust te bereiken. In de 2e helft stond Holten wel steeds voor, maar Holten mistte de kracht om ruimer afstand te nemen. Door toch goed samen te blijven werken en de kansen goed te benutten, werd er toch een keurige 21-18 winst geboekt. Omdat SDOL ook won, blijft Holten op doelsado 2e.

Meisjes D 1 speelde zaterdag tegen HHZD D 2 uit Heino. Nu er de nodige wedstrijden zijn gespeeld weten tegenstanders dat Holten een sterk team heeft. Daar stellen ze zich nu meer op in en daar moet Holten aan wennen. De 1e helft in Heino was rommelig; ook omdat HHZD erg defensief speelde met alle speelsters aan de cirkel – dit tegen de visie van het NHV in! Toch wist Holten een 4-8 voorsprong te nemen. Na de rust wist Holten met wat tactische aanwijzingen veel beter om te gaan met het defensieve spel van HHZD. Ondanks te veel fysiek spel en het feit dat de scheidsrechter maar liefst 10(!) doelpunten van Holten afkeurde wist Holten met goed spel toch een ruime 9-17 overwinning te boeken. Holten D 1 blijft zo na 5 wedstrijden ongeslagen 1e in haar klasse.

Meisjes D 2 moest voor haar uitwedstrijd naar Twello. Dat zou een hele zware ontmoeting worden, want het team van Voorwaarts staat 1e en is veruit het sterkste team in de klasse. Het jonge team van Holten met enkele E- speelsters bleek inderdaad niet opgewassen tegen de koploper. Ondanks het grote krachtsverschil bleven de meiden goed hun best doen. Maar meer dan de grote 25-5 nederlaag zat er zaterdag niet in.

Meisjes E speelden zaterdag uit tegen D 2 van Nw. Heeten. Helaas was de tegenstander deze keer een maatje te groot, maar gaven onze meiden de wedstrijd kleur om met offensief spel toch te proberen de ballen te onderscheppen. Ondanks de teleurstelling van de nederlaag hebben ze weer veel geleerd en bleven ze tot het einde hard werken! Op naar de volgende wedstrijd. Uitslag 12-5.