Inzet jeugdteams H.V. Holten deels beloond

‘Dames A 1 speelde thuis tegen LHC uit Lemelerveld dat 4 plaatsen hoger staat. Holten kwam na een matige start (0-3) snel terug tot 2-3. Daarna ontspon zich een leuke wedstrijd waarin aanval en verdediging goed stonden. Door treffers van o.a. Tessa, Vera, Milou en Anne kwam Holten zelfs met 7-6 voor, maar daarna wist LHC het spel te kantelen en nog voor rust naar 7-11 uit te lopen. Na rust bleek het gastteam conditioneel sterker. Holten was slordig in de passing en via veel snelle breaks liep LHC makkelijk uit naar 11-24. In de slotfase had Holte nog een korte opleving en werd er door Tessa, Milou en Vera nog 5x gescoord tegen 2 treffers van LHV+C. De eindstand kwam daarmee op 16-27. Scores voor Holten: Tessa Brands 8, Vera Cerone en Milou Bunt 3, Anne Borghuisen Meike Soer 1.

Meisjes B 1 moest naar Deventer voor de wedstrijd tegen DSC dat 1 plek hoger staat dan Holten. Thuis was met 9-15 verloren, dus Holten stond voor een lastige ontmoeting. Holten had echter een prima dag. De verdediging stond goed en aanvallend liep het ook goed. Dit leidde tot een onverwachte maar verdiende 6-08 voorsprong bij rust. DSC had grote moeite met het spel van Holten en speelde steeds onrustiger en maakte veel onnodige overtredingen. Holten liet zich niet meeslepen in de onvrede bij de thuisploeg en bleef rustig haar kansen uitspelen! Deze prima inzet en sportieve houding werd beloond met een welverdiende 11-3 overwinning! Een compliment aan de dames.

Meisjes C 1 moest voor de wedstrijd naar Wijhe C 1 dat bij winst kampioen zou worden. Het ongelsagen team van Wijhe was vanaf het begin de bovenliggende partij. Holten bood echter goed weerstand en speelde lange aanvallen om het spel van Wijhe te ontregelen. Toch wist Wijhe een 14-5 voorsprong op te bouwen bij rust. Na rust speelde Holten met 2 gelegenheidskeepsters – die het prima deden – terwijl ook de gastspeelsters van de D jeugd zich goed weerden. Het fysieke sterkte spel van Wijhe was toch iets te veel voor Holten waardoor Wijhe het kampioenschap met een 28-8 zege binnen kon halen.

Meisjes D 1 ging voor haar wedstrijd naar Nw. Heeten. Door de goede resultaten van Holten in de hogere poule zijn de tegenstanders gewaarschuwd. Het werd een gelijk op gaande en snelle wedstrijd in Nw. Heeten. Holten maakte te weinig gebruik van de ruimte in de hoeken en verdedigend werd zo nu en dan te veel ruimte gegeven. Nw .Heeten maakte daar goed gebruik van en leidde bij rust met 9-8. Ook na rust gaven beide teams weinig aan elkaar toe. Holten varieerde te weinig in haar aanval, waardoor er minder kansen uitgespeeld werden dan normaal. Nw. Heeten liep uit naar een 15-11 voorsprong. Holten bleef echter met veel inzet spelen en wist in de slotfase wel te scoren. De tijd was echter niet te kort wat een 15-14 nederlaag betekende. Meisjes D 2 moest thuis tegen het ongeslagen Kwiek. Het jonge team trad aan tegen meisjes die soms 2 “koppen”groter waren dan zij. Dat fysieke verschil gaf Holten weinig kans. Toch was opvallend hoe strijdlustig het team bleef spelen. Na de rust (1-14) bleef Holten proberen met goede aanvallen te scoren. Dat lukte een aantal keren heel netjes! Natuurlijk was Kwiek sterker, maar de eindstand van 5-22 laat zien hoe goed de meisjes hun best hebben gedaan! Compliment D 2!

Meisjes E 1 leek wel om het kampioenschap te spelen tegen de grotere meisjes van Dalfsen. Een tegenstander waarbij in de uitwedstrijd de ballen om de oren vlogen bij Holten. Dat was ditmaal anders! Vanaf minuut 1 was het een spannende wedstrijd en was de inzet van de Holtense pupillen grandioos. Werd er in voorgaande wedstrijden nog wel eens te lief gespeeld, nu was het een wedstrijd met bravoure, zonder schroom en zag je het zelfvertrouwen groeien. Zowel in de dekking als in de aanval hebben alle speelsters laten zien wat ze in hun mars hebben. even leek het er nog op dat het team uit Dalfsen de langste adem zou hebben, maar in de allerlaatste seconden scoorde Holten de gelijkmaker 15-15! Na het laatste fluitsignaal was iedereen dan ook terecht uitgelaten over het resultaat. Een compliment voor het doorzettingsvermogen en getoonde spel van het E tea