H.V. Holten C jeugd ook te sterk in topper tegen SDOL C 1.

Meisjes C 1 speelde zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen medekoploper SDOL C 1. Ook dit team was nog ongelsagen en dus leken beide teams op papier aan elkaar gewaagd. SDOL startte scherp en kwam al snel met 1-3 voor. Holten moest duidelijk op gang komen. De verdediging werd sterker en Holten kreeg beter grip op de sterkste speelster van SDOL. Aanvalland bleef Holten scoren en dit leidde tot een voorsprong van 14-11 bij rust.
Na de rust ging de wedstrijd lang gelijk op. In de slotfase bleek Holten over een betere conditie te beschikken dan de gasten uit Luttenberg. Holten bleef goed tempo spelen en trok de wedstrijd overtuigend met 24-18 naar zich toe! Knap teamwerk wat nu een ongeslagen 1e plaats heeft opgeleverd.

Meisjes B speelde uit tegen SDOL C 1. Na de nederlaag tegen Haarle had SDOL 1 punt meer en werd dit een 4 punten strijd om plaats 4.SDOL startte goed en leidde halverwege de eerste helft met 6-2. Daarna werd Holten sterker en wist het de stand bij rust om te buigen tot een 8-9 voorsprong. In de tweede helft speelde Holten sterker en was het overtuigend in zowel aanval als verdediging. Ook keepte Doeschka een prima partij. De inzet werd beloond met een verdiende 14-18 overwinning en de 4e plaats in de poule.

Meisjes D 1 speelde thuis tegen ABS D 3. De bezoekers hadden flink wat publiek meegenomen dus Holten wilde goed voor de dag komen. Holten was vanaf het begin zowel aanvallend als verdedigend sterker. Dit zorgde voor een 11-5 ruststand. Ondanks dat Holten in de tweede helft verder uitliep, bleven de meiden wel moeite houden met de bewegelijke speelsters van ABS. De overwinning kwam echter niet in gevaar. Eindstand 23-13.

Meisjes D 2 speelde thuis tegen Voorwaarts D 3. Het werd een wedstrijd waar in zoals wel iets vaker het jonge Holtense team net iets te kort kwam. Ondanks de inzet en soms mooie aanvallen wist Voorwaarts toch de winst met 10-14 mee naar Twello te nemen.

Meisjes E 1 had ook een team van ABS op bezoek. Een aangename tegenstander voor de meiden en ook voor het publiek. Over en weer werd fanatiek gespeeld volgens de spelvisie van het NHV! Holten was zowel in de dekking als in de aanval goed bij de les. Alle speelsters hebben kunnen laten zien wat ze in hun mars hebben. Het werd een doelpuntrijke pot. De goede inzet en goed samenspel werd beloond met een mooie winst van 19-8.