Holtense handbaljeugd boekt belangrijke zeges.

Meisjes B speelde uit tegen Filtercare Achilles B 2 in Apeldoorn. Hoewel dit team onderaan staat was een zege voor Holten van belang om de 4e plaats in de poule vast te houden. In de eerste helft ging Holten te veel mee in het trage tempo van de gastvrouwen. Daardoor bleven de scores beperkt, maar wist Holten bij rust wel een 2-5 voorsprong te nemen. Na rust ging Holten het tempo bepalen, waardoor de aanvallen veel beter gingen lopen. Verdedigend hield Holten het goed gesloten. Door deze beter samenwerking kwam de zege in de 2e helft ging ogenblik meer in gevaar. Met een verdiende 7-15 overwinning kon Holten huiswaarts keren!

Meisjes D 1 speelt in het nieuwe jaar een klasse hoger. Na de keurige zege op CVO (de no 4) van vorige week stond nu de uitwedstrijd tegen Schalkhaar op het programma. Na een wat rommelige beginfase waarin beide team aan elkaar gewaagd waren nam Holten het initiatief. Door onnodige afspeelfouten en niet scherp genoeg afronden, bleef het spannend en was 5-8 de ruststand. In de 2e helft ging het afronden stukken beter en stond de Holtense defensie als een huis! Schalkhaar wist daar geen raad mee en speelde steeds minder als team. Het verschil werd steeds duidelijker op het scorebord. Holten won zeer verdiende met 11-20. Het staat daarmee na 2 wedstrijden al op de 7e plaats in de nieuwe poule. Over 2 weken speelt het team thuis tegen Zwartwoud Kwiek D 2 de huidige nummer 3!

Meisjes D 2 speelde uit tegen Zwolle D 2. Dit team is hoger geplaatst in het nieuwe jaar. Het was jammer dat Holten haar dag niet had. Het team haalde lang niet het niveau waar ze op kunnen spelen. Voor Zwolle was het natuurlijk mooi, maar het werd daardoor een eenzijdige wedstrijd. Zwolle leidde bij rust al met 12-6. Ook na rust zag Holten geen kans het tij te keren. Zwolle wist de winst met 23-14 in eigen huis te houden.

Meisjes E 1 is goed uit de startblokken vertrokken dit jaar. Na de zege van vorige week was het team gebrand om de stijgende lijn voort te zetten in de uitwedstrijd tegen CVO. Het duel kwam traag op gang zodat er na het eerste kwart pas een 1-1 stand op het scorebord stond. CVO nam daarna een voorsprong met slimme balonderscheppingen wisten ze een voorsprong van 3 doelpunten te nemen. Holten liet zich niet van de wijs brengen en met mooie aanvallende acties werd de stand gelijk getrokken. In de laatste 10 minuten werd het stuivertje wisselen en fysieker. Het scorend vermogen van Holten bleef op peil en enkele katachtige reacties van de keepster van Holten brachten een welverdiende 9-11 winst! Logisch dat iedereen goedgemutst naar Holten terug ging!