Handbalverslagen jeugdteams 19 en 20 november

Dames A 1 speelde zondagmiddag tegen Duiven dat op de 4e plaats staat. In de beginfase ging de wedstrijd gelijk op. De keepster van Duiven verrichtte enkele fraaie reddingen waardoor Holten telkens tegen een kleine achterstand aankeek. Vlak voor rust kwam Holten op 7-7 gelijk, maar Duiven wist toch nog een keer te scoren. Ruststand 7-8. Na rust stond Holten defensief duidelijk beter. Duiven kreeg steeds meer moeite om de Holtense defensie te passeren. Aanvallend ging Holten steeds beter spelen, waarbij het zichzelf moeilijk maakte door 3x een strafworp te missen. Toch liep Holten verdiend weg bij Duiven. Met nog 10 minuten te spelen kwam Holten met 18-11 voor en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. In een soms wat rommelige slotfase scoorden beide teams nog 4 keer. Een verdiende zege met 22-15 werd de eindstand. Door deze zege is Holten geklommen n aar een 6e plaats met 2 punten achter op Voorwaarts en Duiven die wel een wedstrijd meer hebben gespeeld. Volgende week kan Holten in de uitwedstrijd tegen Voorwaarts laten zien of het verder in de top kan meespelen.

Dames A 2 speelde tegen Lettele A 1. Na de zege van donderdag tegen HHZD hoopte de meiden ook deze wedstrijd goed partij te kunnen geven. Lettele bleek een aardig team te hebben met enkele goede schutters. De Holtense verdediging wisselde zowel aanvallend als verdedigend goede en mindere ogenblikken af. Daardoor zag Lettele kans om in de loop van de wedstrijd langzamerhand verder bij Holten weg te lopen. Dit leidde uiteindelijk tot een 14-26 nederlaag.

Meisjes B 1 speelde thuis tegen Schalkhaar. De nummer 2 uit de poule was een maatje te groot voor Holten. Zowel aanvallend als verdedigend was het team uit Schalkhaar de meerdere van Holten dat dan ook terecht met 11-21 verloor.

Meisjes C speelde tegen Kwiek C 4. Op papier leken de teams wel aan elkaar gewaagd, maar Holten startte overdonderend. Met mooie combinaties en snel aanvallend spel werd Kwiek al bij rust op een grote achterstand gezet. Na rust speelde Holten iets slordiger, maar kwam de overwinning met 25-17 geen ogenblik meer in gevaar. Door deze zege staat Holten nu 6e maar met evenveel punten als Zwolle en Achilles die een iets beter doelsaldo hebben. Volgende week is Zwolle uit de volgende tegenstander, met bij winst kans op stijgen naar een 4e plaats.

Meisjes D speelde thuis tegen SDOL. Na enkele nederlagen hoopte Holten de draad weer op te pakken. Daar leek het eerst niet op SDOL kwam in de loop van de 1e helft met 2-6 voor. Maar vlak voor rust liepen de Holtense aanvallen in eens prima en kwam men bij rust tot 6-7 terug. Na rust ging het eerst gelijk op, maar Holten werd langzamerhand sterker en wist zelfs met 15-12 voor te komen! In een wat rommelige slotfase kon Holten de voorsprong echter net niet vasthouden en eindigde de wedstrijd in een 15-15 gelijk spel.

Meisjes E is duidelijk te sterk voor de poule waarin ze spelen. Het team speelt leuk handbal en weet wekelijks ruim te zinnen. Tegen Voorwaarts begon Holten rustig en duurde het even voor de doelpuntenmachine weer begon te lopen. Daarna kreeg Voorwaarts weinig kans meer en leidde Holten bij rust al met 8-1. Na rust bleef Holten wel scoren, maar stond het vizier iets minder scherp. Voorwaarts kon nog 1x scoren zodat de wedstrijd met een mooie 14-2 overwinning eindigde.