Handbaljeugd sluit competitie af.

Dames A speelde haar laatste uitwedstrijd tegen Wesepe in Olst. Lisan, Anouk en Milou vulden het door blessures geplaagde team deze laatste wedstrijd aan. Wesepe staat 6e , Holten 9e. Holten startte de wedstrijd wat afwachtend en dat zou de gehele wedstrijd doorspelen. Pas bij 4-0 wist Holten door Tessa voor het eerst te scoren. Daarna liep Wesepe verder uit tot 7-1. Daarna wist Holten de draad beter op te pakken en werd er door o.a Anouk en Tessa steeds regelmatiger tegen gescoord. Met 3 treffers op rij waarvan 2 door Lisan vlak voor rust wist Holten de achterstand te verkleinen tot 15-12. In de tweede helft waren de beide teams aan elkaar gewaagd. Om en om hadden ze hun betere en zwakkere momenten. Bij Holten kwamen bijna alle speelsters tot scoren! Gevolg was dat het een doelpuntrijke wedstrijd werd, waarbij Wesepe de in de beginfase genomen voorsprong vast wist te houden. Zo eindigde de wedstrijd in een 30-26 overwinning voor de thuisploeg. Holten eindigt daarmee als 9e in de competitie met 12 punten. Scores voor Holten: Tessa 8; Anouk 5; Milou en Lisan 4; Anne en Vera 2; Eva 1.

Meisjes B was vorige week al uitgespeeld. Het team speelde als een echte middenmoter. Met een 4e plaats met 17 punten kan eindigde het keurig in de middenmoot.

Meisjes C speelde thuis haar laatste wedstrijd tegen Wesepe. Een team dat net als Holten halverwege de competitie in de 1e klasse werd geplaatst. Beide ploegen begonnen slordig aan de wedstrijd. De eerste helft kenmerkte zich door traagheid, maar ook goed verdedigen en keepsterswerk van beide zijden. Holten ging met een kleine voorsprong (3-2) de rust in. De tweede helft was Holten iets scherper. Verdedigend hadden ze de zaken prima voor elkaar en ook de keepster liet zich weer van haar goede kant zien met enkele prima reddingen. Holten wist met een beetje geluk de voorsprong vast te houden en de wedstrijd met 10-7 te winnen. Daarmee wist het team in de laatste 4 wedstrijden toch nog 5 punten te pakken. (zie bijgaande foto voor 1 van de 10 doelpunten)

Meisjes D 1 speelde haar laatste wedstrijd tegen de nummer 2 Voorwaarts D 2. Holten wist dat de tegenstander goed kan verdedigen. Daar leek het de eerste 10 minuten niet op. Holten combineerde goed en wist tot de rust de stand gelijk te houden (7-7) Na de rust had Voorwaarts de verdediging iets anders neergezet en daar had Holten moeite mee. Voorwaarts bleef regelmatig scoren, maar bij Holten haperde de scores. Daardoor konden de gasten uitlopen naar een 10-17 voorsprong. In de slotfase wist Holten de draad toch nog weer op te pakken, maar bleef de eindstand op 14-19 steken. Na het herfstkampioenschap promoveerde het team naar de 2e klasse. Daar werden in 9 wedstrijden toch maar liefst 13(!) punten gepakt en kwam het team zelfs nog - met de helft aan gespeelde wedstrijden - op een 6e plaats uit!

Meisjes D 2 was ook vorige week al uitgespeeld. Het jonge team kwam tegen de hogere teams te kort, maar wist tegen gelijkwaardige tegenstanders 15 punten te pakken en eindigt daarmee op de 7e plaats.

Meisjes E 1 mocht voor de laatste competitiewedstrijd naar Zwolle afreizen. Gezien de eerste ontmoeting waren de Holtense pupillen voorbereid op een pittig duel tegen Zwolle E 2. Holten hield zich in de eerste 10 minuten goed staande (2-2) Daarna keerde het spel door enkele forse overtredingen van Zwolle. De arbitrage had hier veel beter tegen op moeten treden. Door blessures moest het team bikkelen naar het einde. Een compliment voor hun doorzettingskracht. Maar ze hadden meer verdiend dan de 14-7 nederlaag.