Handbaljeugd HV Holten goed op dreef.

De dames A jeugd van Holten was het enige team dat zondagmorgen aan moest treden. Er werd gespeeld tegen het lager geplaatste Kwiek. Het was Holten er alles aan gelegen om de koppositie in de 2e klasse vast te houden. Daarvoor was een overwinning noodzakelijk. Holten voldeed aan de verwachting en boekte een regelmatige 27-21 overwinning. Holten blijft zo koploper met 3 punten voorsprong op LHC dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld. Dames B 1 speelde thuis tegen Wesepe. Uit was het geen makkelijke wedstrijd geweest met een kleine 9-11 zege. Thuis bleek Holten duidelijk vooruit te zijn gegaan in het spel. Vanaf de eerste minuut werd Wesepe onder druk gezet en wist Holten al vlot een voorsprong te nemen. Met goede combinaties leidde Holten bij rust met 11-4. Ook na rust kreeg Wesepe geen kans. De Holtense verdediging stond goed en snelle spelvoortzettingen zorgden ervoor dat Holten een fraaie en ruime 24-9 overwinning wist te boeken. Door deze zege blijft Holten 2e met 2 punten minder dan koploper ABS B 1. Dames B 2 speelde thuis tegen HHZD. Door enkele coronagevallen moest het team op enkele plaatsen wat improviseren. Ondanks dat ging de wedstrijd gelijk op. HHZD was iets trefzekerder en leidde bij rust met 6-8. Na rust bleef het gelijk opgaan. Alleen had Holten pech bij de afronding. Verschillende schoten eindigden op paal of lat. Verdedigend stond het wel goed, maar aanvallend was het net niet genoeg om de punten in eigen huis te houden. Eindstand 12-15. Meisjes C 1 speelde thuis tegen CVO C 2. Het werd een voor de C jeugd doelpuntrijke wedstrijd. Holten deed het daarbij prima. Verdedigend stond het goed en aanvallen werd er lustig op los gescoord. Dit leidde tot een fraaie 26-11 overwinning voor Holten. Holten stijgt daardoor naar de 6e plaats en moet nog 2 wedstrijden inhalen. Meisjes C 2 speelde tegen SDOL C 2. De meiden begonnen wat onwennig aan de wedstrijd. Door afspeelfouten en te gemakkelijk verdedigen wisten de gasten uit Luttenberg een voorsprong te nemen. In de loop van de wedstrijd kwam Holten wel wat beter i haar spel en werden een paar mooie doelpunten gemaakt. Het was echter te weinig om de uitslag een beter aanzien te geven. De eindstand werd daardoor 10-24. Meisjes D 1 speelde thuis tegen Kwiek D 5. Holten was veel te sterk voor dit jonge team uit Raalte. In vlot tempo rolden de aanvallen succesvol op het Kwiek doel. Holten scoorde maar liefst 22 keer. Gelukkig wist Kwiek nog de eretreffer te scoren. Eindstand 22-1. Meisjes E 1 speelde tegen ABS E 2. Het werd een leuke wedstrijd waarbij het spel op en neer golfde. In de eerste helft was Holten sterker en leidde het bij rust met 8-4. Na rust had Holten wat moeite met de stugge verdediging van ABS en kwamen de gasten uit Bathmen terug in de wedstrijd. Bij 9-7 leek de wedstrijd nog te gaan kantelen, maar 3 goede aanvallen van Holten brachten toch een keurige 12-8 zege.