Handbaljeugd goed op dreef!

Dames A 1 speelde thuis tegen Schalkhaar A 2. Na de 3 verwachte nederlagen tegen de koplopers was Holten er op gebrand om in eigen huis nu weer eens 2 punten te pakken. Met de steun van B speelsters Milou, Ninar, Meike en Tess begon Holten aan de wedstrijd. Holten had in de beginfase nog wat moeite met Schalkhaar. Pas na 15 minuten wist Holten voor het eerst door een mooi schot van Milou Bunt een voorsprong te nemen. (5-4) Daarna wist Holten de voorsprong echter niet vast te houden wat leidde tot een 7-7 stand bij rust. Na rust begon Holten langzaam het initiatief naar zich toe te trekken. Met een aantal gevarieerde aanvallen wisten Vera Cerone en Tessa Brands meerdere malen te scoren. De verdediging - met Riëlle Pinkert als betrouwbare sluitpost - zat goed dicht. Zo wist Holten naar een 14-8 voorsprong uit te lopen. Schalkhaar kwam nog even terug tot 15-11, maar een goede slotfase bracht Holten met treffers van Meike Soer, Anne Borghuis en opnieuw Tessa Brands (2x) een keurige en verdiende 19-11 zege. Holten houdt daarmee – door een wedstrijd minder gespeeld te hebben – netjes de 7e plaats vast.

Meisjes B 1 speelde thuis tegen SDOL. Een 4 punten wedstrijd , want Holten stond 2 punten achter de gasten, met wel 2 wedstrijden minder gespeeld! Bij winst kon Holten een plaatsje klimmen. De eerste helft ging redelijk gelijk op maar na 20 minuten wist SDOL uit te lopen naar een 3-5 voorsprong. Holten zette echter een tandje bij en wist bij rust terug te komen tot 6-7. Na rust speelde Holten prima en werd de achterstand omgezet in een voorsprong van 10-7. In de slotfase ging het om en om, maar wist Holten de genomen voorsprong netjes vast te houden. Dit leidde tot een verdiende 13-10 overwinning. Daarmee blijft Holten netjes 4e in de klasse.

Meisjes D 1 speelde in de vakantie op woensdag een sterk oefentournooi. Daar werd snel geleerd dat sterkere teams nog sneller spelen dan Holten gewend is. Klarenbeek had in de poule waar Holten nu speelt 2 punten (8) meer gewonnen dan Holten dat nu haar 4e wedstrijd in deze poule speelde. Holten moest even wennen aan een sterke speelster met veel schotkracht bij Klarenbeek, maar toen daar de juiste dekking op was geplaatst had Holten het lek boven water en kon het de opgelopen achterstand nog voor rust omzetten in een keurige 7-4 voorsprong. Na rust bleef Holten goed spelen, maar liet het verdedigend nog wel eens een gaatje vallen. Toch was Holten duidelijk de bovenliggende partij en werd Klarenbeek op een ruime 18-11 nederlaag gespeeld. Holten passeert daardoor Klarenbeek op de ranglijst en staat nu met 8 punten uit 4 wedstrijden al 6e in deze klasse! Komende week krijgt Holten nog een kans op winst. Op zaterdag 9 maart staat dan de krachtmeting tegen koploper DSC op het programma.

Meisjes D 2 speelde thuis tegen Overwetering. Dit team is door zwakke resultaten teruggeplaatst in deze klasse. Holten had niet helmaal haar dag en wisselde goede met zwakke momenten af. Dit leidde tot een 3-6 stand bij rust. Na rust eenzelfde spelbeeld waarbij Overwetering langzaam uitliep naar een grotere voorsprong. (7-11). In de slotfase begon het beter te lopen bij Holten en werd in snel tempo enkele keren achter elkaar gescoord. Even leek Holten nog op gelijke hoogte te kunnen komen, maar een afspeelfout gaf Overwetering de kans om in de laatste minuut de winst met 10-12 vast te houden.

Archieffoto A1