Handbaljeugd blijft het goed doen.

Dames A moest zondag voor een uitwedstrijd naar DSC. De wedstrijd werd gespeeld in Deventer. De thuisploeg had 2x verloren, dus er leken kansen te liggen voor Holten. DSC speelde in een laag tempo wat gunstig leek voor Holten dat slechts 1 wissel had. Dat was echter niet het geval. DSC nam een 2-0 voorsprong, maar Holten kwam snel gelijk. DSC kwam opnieuw met 2 doelpunten voor, maar toen Holten weer gelijk had gemaakt, ging het door en wist het met mooie afstandsschoten naar een 6-9 voorsprong bij rust uit te lopen. NA de rust bleef het gelijk opgaan, maar Holten gaf de voorsprong niet meer uit handen. Met opnieuw goede afstandsschoten, maar ook keurige combinaties aan de cirkel, wist Holten een nette 13-17 zege te boeken.

Meisjes B moest in Raalte aantreden tegen Zwartwoud Kwiek B 3. Holten moest haar ongeslagen status verdedigen en deed dat voortvarend. Met goed veldspel en combinaties werd er met regelmaat gescoord. Ook de verdediging van Holten liet weinig onnodige steken vallen. Mede daardoor kon Holten een ruime 16-24 overwinning in Raalte boeken. Holten staat nu ongeslagen op de 1e plaats en heeft daarbij de no 2 – SDOL – thuis al verslagen!

Meisjes C speelde uit tegen HHZD in Heino. Dit team met enkele dispensatiespeelsters en was ook nog ongeslagen. Dus op papier een gelijkwaardige tegenstander. Holten startte niet scherp en kwam daardoor snel op een 4-1 achtertand. Daarna pakte Holten het voortvarender aan. Betere samenwerking in de verdediging en meer scherpte in de afronding van de aanvallen brachten Holten op de keurige 8-12 stand bij rust. Door slechts 1 wissel kwam Holten in de 2e helft conditioneel in de problemen. HHZD wist langzamerhand terug te komen. In de slotfase was van de voorsprong nog maar 1 treffer over. Holten zette nog een keer alles op alles en met enkele mooie combinaties wist het team een mooie 20-23 overwinning uit het vuur te slepen! Na 3 wedstrijden staat Holten nu met SDOL gedeeld 1e.

Meisjes D 1 blijft het ook uitstekend doen. Zaterdag werd in Wijhe gespeeld tegen Wijhe D 2. Ook nu bleek Holten zowel technisch als tactisch veel te sterk voor de thuisploeg. Met prima spel leidde dit al tot een voorsprong van 2-14 bij rust. Na rust speelde Holten een deel van de tijd met 1 speler minder. Daardoor kreeg Wijhe iets meer kans op tegenspel. Ondanks de speler minder bleef Holten prima spelen en kwamen alle spelers tot scoren. De stand op het scorebord bleef bij 6-25 steken. Samen met Haarle en Nijhofbroekland blijft Holten ongeslagen in de 3e klasse.

Meisjes D 2 moest uit tegen koploper Dalfsen D 2. De thuisploeg was sterker dan Holten. Vooral fysiek had Dalfsen meer te brengen wat lastig was voor het jonge team van Holten. Er werd echter goed tegenspel gegeven, maar meer dan de 15-8 nederlaag zat er zaterdag helaas niet in.

Meisjes E raakt steeds beter gewend aan het grote speelveld. Uit tegen HHZD werd het zaterdag een spannende wedstrijd. Holten moest wennen aan het (te) defensieve spelen van HHZD. Ze kwamen in het begin met 3-0 achter. Ook de bal was niet prettig. Toen die gewisseld was, werd het spel van Holten beter. Holten kwam met een goede inzet terug in de wedstrijd. Die inzet werd uiteindelijk beloond met een 9-9 gelijk spel.