Handbalduel dames 1 tot het eind spannend

Afgelopen zaterdagavond ontvingen de Holtense handbaldames in sporthal 't Mossink het op de vierde plaats staande Angeren. De uitwedstrijd in Angeren werd weliswaar ruim verloren, maar Holten wilde toch revanche voor deze te grote nederlaag. Door een prima onderschepping zorgde Karlijn (voormalig speelster van Angeren en nu spelend voor Holten) via een break voor de Holtense openingstreffer. In deze gelijk opgaande wedstrijd tekende Lisan Aanstoot na 6 minuten vanuit de hoek voor een tussenstand van 4-4. De jeugdspeelsters Merel Keijzer en Mare Visser toonden in het verdere verloop van de 1e helft hun talenten door in totaal 4 mooie treffers te scoren. Bij rust was er met een stand van 12-14 dan ook nog niets beslist. Ook na de pauze zagen de toeschouwers waaronder de familie Klaasses van wedstrijdsponsor IJsboerderij Ôans een meeslepende wedstrijd. De geroutineerde opbouwsters Ilse Klaasses en Lieke Ebrecht namen het goed spelende Holtense team op sleeptouw. Na o.a. doelpunten van cirkelspeelster Gitta Bekkernens en hoekspeelster Karlijn stond er een minimaal verschil op het scorebord 25-26. In de laatste minuut bij de stand 26-27 ging Holten nog offensieve man op mandekking spelen om toch 1 punt uit deze wedstrijd te halen. Helaas mocht dit niet baten, omdat Angeren de eindstand bracht op 26-28.

De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 11 februari aanvang 19:15 uur. In Haarle staat dan de Sallandse derby op het programma tegen 100% Haarle.

Scores Holten: Karlijn 7, Mare Visser 6, Ilse Klaasses 3, Gitta Bekkernens, Lieke Ebrecht, Merel Keijzer, Anne Rechterschot allen 2, Lisan Aanstoot en Anke Wibbelink beide 1.