Handbal jeugdteams blijven succesvol in de competitie.

Meisjes A 1 trad zondag aan tegen Heeten A 2. Holten moet vanwege vele blessures een beroep doen op enkele A speelsters uit dames 2 en de B jeugd. Heeten bleek niet voor niets de laatste plaats in de klasse in te nemen. Holten startte uitstekend en beschikte over veel meer schotkracht dan de gasten. Met een uitstekende keepster Riëlle in het doel – ze stopte nog een strafworp - stond Holten bij rust al met 9-0 voor. Heeten kon tot de rust nog iets terugdoen, maar keek al wel tegen een kansloze 13-4 achterstand aan. Na rust liep Holten halverwege uit naar een 22-10 voorsprong. Daarna nam Holten wat gas terug en werd er om en om gescoord. De voorsprong kwam niet meer in gevaar en Holten kon met 29-17 het doelsaldo verbeteren en de 4e plaats in de poule innemen. Scores: Tessa Brands 9; Laura Lodeweges 8; Lauri Spekreijse 4; Wieke Kers, Vera Cerrone 3; Milou Bunt 2.

Meisjes B 1 speelde tegen B 2 van FilterCare Achilles. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Om en om werd uit soms fraaie aanvallen gescoord. Bij rust wist Holten een min 9ime 7-6 voorsprong te nemen. Ook na rust bleef het gelijk opgaan, waarbij Holten het toch wat beter van het spel had. Met een goede inzet en goede afsluitingen van aanvallen in de slotfase brachten Holten opnieuw een keurige 14-11 zege. Holten staat nu 3e met 1 punt minder dan de koploper; die wel een wedstrijd meer gespeeld heeft.

Meisjes C 1 speelde thuis tegen het op de 6e plaats staande FilterCare Achilles C 2. Holten begon scherp waardoor al snel een voorsprong werd genomen. Ook verdedigend werd goed samengewerkt waardoor Achilles moeilijk tot scoren kwam. Rust: 10-5. Na rust werd het goede spel voortgezet. Sterk verdedigen en aanvalsspel waarbij alle speelsters tot afronding durfden te komen brachten een 19-11 eindstand op het score bord. Holten blijft zo met SDOL gedeeld 1e in deze poule.

Meisjes D 1 kreeg de nummer 3 Heeten D 2 op bezoek. Gelukkig bleken de jonge meiden van Heeten prima partij te kunnen bieden. Daardoor moest Holten in de 1e helft vooral verdedigend flink aan de bak. Holten had moeite met de snelheid van Heeten. Pas vlak voor rust wist Holten een ruimere voorsprong uit te spelen (14-8). In de 2e helft bleef het een leuke wedstrijd waarin beide team vooral aanvallend goed spel lieten zien. In een voor het publiek leuke wedstrijd wist Holten toch ruim met 26-17 te winnen. Komende zaterdag speelt D 1 thuis tegen 100% Haarle D 1. Dit team is naast Holte nog het enige ongeslagen team in de klasse. Het beloofd dus een spannende wedstrijd te worden om 11.30 uur in Sporthal ’t Mossink.

Meisjes D 2 kwam zaterdagmorgen in Aktie tegen LHC. Beide teams staan in de middenmoot en deden weinig voor elkaar onder. LHC nam in de eerste helft wel een voorsprong van 3-6 maar Holten kwam vlak voor rust keurig tot 6-7 terug. Na rust bleef het gelijk op gaan. Holten had moeite met de (te) fysieke verdediging van LHC en had niet de kracht om daar onderuit te spelen. Mede daardoor ging de wedstrijd in de slotfase met 10-13 verloren.

Meisjes E: Heeten E 1 kwam op bezoek in Holten. Een sterke tegenstander en dus een zware dobber. Het eerste kwart ging nog aardig gelijk op, maar daarna werd het krachtsverschil duidelijker en het spel fysieker. Het offensief verdedigen in combinatie met het goed overzicht houden over het speelveld, blijft uitdagend voor dit jonge team. Maar iedere keer wordt er meer geleerd en maken ze stapjes in het spelinzicht. Aan de inzet heeft het zeker niet gelegen, maar de eindstand werd 8-16 voor Heeten.

F JEUGD: Schalkhaar was de plaats waar de F jeugd ging zaterdag haar toernooitje speelde. Met een nieuwe speelster in de gelederen werd er goed gecombineerd en werden mooie doelpunten gescoord. De wedstrijden tegen Lettele en CVO werden makkelijk gewonnen. De laatste wedstrijd tegen Klarenbeek had Holten het moeilijk en leek winst niet mogelijk. Door steeds beter te verdedigen en de kansen goed te benutten bleef het tot de laatste minuut spannend. Maar Holten wist uiteindelijk ook deze wedstrijd te winnen! Goed gedaan meiden!