Goede start dames 1 levert toch geen punten op

Afgelopen zondagmiddag kwam het 2e team van Wijhe op bezoek. De uitwedstrijd in Wijhe werd met 34-22 verloren. De Holtense intentie was om het thuis in ieder geval beter te doen. Holten begon prima aan dit duel.

Na een kwartier brachten Ilse Klaasses en Anne Rechterschot de Roodzwarten op een kleine voorsprong 6-4. Hierna nam Wijhe het heft in handen en was met name effectief door de voortreffelijk uitgevoerde break outs 6-9. Holten deed wat terug door een prachtig onderhands schot van Karlijn en een doeltreffend afstandsschot van Mare Visser. Verdedigend had Holten hun zaakjes vrij goed voor elkaar, maar aanvallend werd er te veel doelrijpe kansen onbenut gelaten. De rust brak aan bij de stand van 10-14.

Ook na de pauze begon Holten met volle overtuiging aan de door Kelderklasse gesponsorde wedstrijd. Hoekspeelster Famke Ulfman en opbouwster Lisan Aanstoot zorgden voor een tussenstand van 12-15. Hierna werd het spel van Holten wat slordig en counterde Wijhe naar een beslissende voorsprong van 12-21. In de eindfase verkleinde Holten met name door Lisan Aanstoot en Karlijn de achterstand, maar heel spannend werd dit duel niet meer. Wijhe ging met een verdiende zege van 25-29 naar huis.

Komende zaterdagavond 20 januari om 19:00 uur spelen de Holtense dames in sporthal de Koekoek in Vaassen tegen CVO.

Scores Holten: Karlijn 5, Lisan Aanstoot 4, Ilse Klaasses 3, Anne Rechterschot 3, Mare Visser 3, Famke Ulfman 2, Marloes Ulfman 2, Luca Veldmaat 2 en Anke Wibbelink 1.