Dames 2 verslaat concurrent ABS en zet zeer belangrijke stap richting kampioenschap!

Donderdag 16 februari, de dag dat de derby tegen ABS Bathmen dames 3 gepland stond. Maar ook de wedstrijd die (deels) om het kampioenschap ging, want ABS dames 3 staat op de 2e plaats. En door ons puntenverlies afgelopen weekend, kon Bathmen op gelijk puntenaantal komen wanneer zij deze pot zouden winnen.

De spanning lag hoog en ondanks het vele publiek vanuit Bathmen, begonnen we de wedstrijd super sterk. De verdediging stond echt als een huis, waardoor Bathmen er moeilijk door heen kwam. In de aanval hadden we soms nog wel wat moeite, maar door goede druk te zetten wisten we goed gaten te vinden en onze opbouwers knalden lekker over de verdediging en de keeper heen. Halverwege de eerste helft stond er dan ook een stand van 7-2, in het voordeel van ons op het bord. De gehele wedstrijd was een zeer fanatieke pot, met daarbij ook het nodige fysieke werk. Ondanks dat konden we de voorsprong de hele eerste helft vast houden, waardoor we de rust ingingen met 17-11.

In de rust kwam vooral naar voren dat we moesten blijven vechten en zo door moesten gaan. En gelukkig kwamen de bekende Holtense 10 minuten niet om de hoek, waardoor dit goed lukte. We kregen in de verdediging steeds meer en meer grip op ABS. Door hun sterke opbouwster uit te dekken, kwamen zij er helemaal niet lekker meer uit. De aanval liep bij ons echter ook wat stroever waardoor we wat minder doelpunten scoorden, maar toch werd het doelpunten verschil toch steeds beetje bij beetje groter. Mede ook dankzij het zeer sterke keepwerk van onze 'geleende' doelvrouw! Uiteindelijk na 60 minuten spelen stond er een eindstand van 29-17 op het bord en daarmee hebben we een belangrijke stap richting het kampioenschap gezet!

De aankomende twee weekenden zijn we vrij van wedstrijden. Maar we zien jullie graag weer zondag 12 maart, dan spelen wij om 11:55 in Zwolle tegen Travelbags/HV Zwolle dames 3!