Dames 2 komt moeizaam tot winst

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Wijhe dames 4 op het programma. Met het verlies van vorige week tegen SDOL nog in het achterhoofd waren we gebrand om te winnen. We wisten dat het een moeilijke pot kon worden, maar gingen er met vertrouwen in. Met leenspeelsters van de A en Famke die het keepershirts aan trok konden we beginnen aan de wedstrijd. Het was een stroeve start, na 15 minuten stond het nog maar 2-1 in het voordeel van ons. De dekking bij ons stond sterk, waardoor Wijhe het enigsinds lastig had. In de aanval konden we nog niet helemaal de draai vinden, we kwamen er lastig doorheen. Dit resulteerde in een ruststand van 10-7 voor ons. Na de rust probeerde wij het spel wat te versnellen. Dit lukte aardig, maar de kansen resulteerden niet in doelpunten helaas. De stand bleef gelijk op gaan maar nog wel nipt in het voordeel van ons. De laatste 10 minuten kwam Wijhe op voorsprong met 1 punt verschil. Het was aan ons de taak om rustig te blijven en de dekking goed dicht te houden, en de kansen die we kregen goed te benutten. In de laatste minuut kwamen we op gelijke hoogte, 22-22. De dekking stond goed en door een aanvallende fout van Wijhe konden wij de leiding pakken. Door een penalty die gescoord werd door Romee wisten wij de winst binnen te slepen.
Eindstand 23-22 Al met al een moeizame wedstrijd, die we wel met winst hebben weten af te sluiten.
Meiden van de A bedankt weer voor het mee doen! We gaan ons klaarstomen voor de volgende wedstrijd op 29 januari tegen LHC.